Toon posts:

Internet uitval door meerdere routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit sinds de afgelopen paar dagen zonder internet, en ik dacht dat dit door de default gateway kwam maar heb nu mijn twijfels.

Ik zit nu met mijn computer naast de meterkast direct aan de router (Amigo) verbonden die weer aan mijn modem verbonden zit. Internet werkt gewoon prima.

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.102
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Normaal gesproken staat deze pc en de pc van mijn kleine zusje in een andere kamer waar deze verbonden zijn aan een andere router (Sitecom Broadband xDSL / Cable Router Model no.: DC-202 v6 001) die verbonden is met de Amigo Router in de meterkast.

Internet werkt dan niet, ik kan dan wel inloggen op de sitecom router en heb DHCP op de Sitecom router uitgezet maar dat bleek niet te werken. Dit krijg ik te zien bij ipconfig daar:

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : router.home
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Misschien dat internet niet werkt omdat de default gateways verschillen, ik weet het niet zeker.

Ik gebruik de routers inderdaad als switch, ik heb DHCP uitgezet en heb ze niet aangesloten op de WAN aanlsluiting.

En daarnaast zou ik niet mijn leven willen slijten op de koude grond naast de meterkast.

Is er daarom iemand die hier misschien ervaring mee heeft, of gelijk het probleem opvalt?

Mvgr,
Tom

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 12:37 ]

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Dus je hebt in je huis 3 routers staan?

Ik heb begrepen van onze lokale computerboer, dat het niet verstandig is om meerdere routers te hebben daarvoor zijn switches uit gebracht!

Verwijderd

Topicstarter
Ja Roel dat weet ik, maar routers kunnen ook als switches worden gebruikt.

En daarnaast heeft internet het afgelopen jaar gewoon gewerkt! Toen had ik DHCP op alle routers behalve 1 uitgezet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je een router als router gebruikt (dus draadje naar centrale router in WAN aansluiting) dan moet je dhcp niet uitschakelen, en krijg je inderdaad verschillende default gateways.

Als je routers misbruikt als een dure switch dan moet je dhcp uitschakelen op die router en GEEN aansluiting op de WAN aansluting maken op die router.

Aangezien je dit detail ons niet verteld zul je tegengestelde antwoorden kunnen krijgen.

Meer routers is niet nodig maar kan wel, als ze maar in een ander subnet zitten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:25:

Als je routers misbruikt als een dure switch dan moet je dhcp uitschakelen op die router en GEEN aansluiting op de WAN aansluting maken op die router.
Ik gebruik de routers inderdaad als switch, ik heb DHCP uitgezet en heb ze niet aangesloten op de WAN aanlsluiting.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:05
Zelf geen netwerk-expert, maar ik zou het IP-adres van je zusje handmatig op 192.168.1.xxx zetten (99 bijvoorbeeld). Wat staat er nu?

Zoals je zegt, gateway wil je niet gebruiken (je gebruikt WAN niet op de 2e router), die heb je doorgelust via LAN-poort naar 1e router. Kan iemand dan zeggen dat het een goed advies is om de subnet mask op 0.0.0.0 te zetten (alles via LAN)?

Verwijderd

Topicstarter
Echt super vaag:

Ik had alle routers gereset naar fabrieksinstellingen en bij de juiste routers DHCP opnieuw uitgezet en de kabels goed aangesloten (niet in de WAN)

En op alle pc's werkt internet nu weer correct :S

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
Kan het niet zijn dat er onderhand ééntje brak is ?

Test eens met alle routers onafhankelijk als de problemen zich nogmaals voordoen...

Dus alle pc's op één router, daarna op de tweede, en daarna eens testen met de derde, maar niet alle drie of met twee tegelijk testen... You got the point...
Pagina: 1