Toon posts:

[SBS2003] Netdom: Unable to add "oudenaam.domein.local" *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na diverse (terechte) terechtwijzigingen probeer ik het hier nog een keer:
En ja, ik geef toe dat dit een gedeeltelijke copy/paste post is.

In stap 11 van deze handleiding: http://technet2.microsoft...ee1000f1033.mspx?mfr=true
Moet ik een alias creeren van de oude server naar de nieuwe.

Als ik dit intyp:
netdom computername newname /add:oldname.domain.local
krijg ik de foutmelding
unable to add computername blabla
The error is:
parameter onjuist

We hebben de stap, nadat MS/Google ook niet kon helpen, uiteindelijk maar overgeslagen..
We kwamen bij onze webqueeste meerdere slachtoffers tegen, die van dezelfde checklist gebruik hadden gemaakt en dezelfde fout tegenkwamen, maar ook geen oplossing hadden..
We hebben ook niet zichtbaar/onzichtbaar iets gemerkt van die overgeslagen stap.
In de checklist werd ook niet duidelijk wat het nut ervan was en wat de consequentie zou zijn, indien overgeslagen.
De server loop inmiddels als een zonnetje. Maar ik ben benieuwd wat er nou precies aan de hand was.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus, als ik het goed begrijp (want dat moeten we maar afleiden uit je linkje, en je topicstart verwijst ook nergens naar je SBS migratie naar nieuwe hardware...):

Je hebt een SBS2003 domain (OS aangeven in je topictitel is altijd verstandig).
Je Server heb je vervangen door nieuwe hardware, en je hebt daarbij de Migrating SBS 2003 Server to new Hardware manual gevolgd uit dat artikel.
Tijdens de operatie kreeg je bij het toevoegen/vervangen van de oude servernaam via netdom deze foutmelding voor je kiezen.

Correct?

Heb je SP1 geïnstalleerd vóór je deze acties ging ondernemen?
Want er staat me iets van bij dat je sinds 2003 SP1 geen netbios alias meer kan inzetten (en dat is eigenlijk wat je doet met deze methode).
Create an alias that maps the source server name to the destination server name
To facilitate the appropriate communication between client computers and the destination server, you must create an alias that maps the source server name to the destination server name.

To create an alias

1. On the destination server, click Start, click Run, type cmd, and then click OK.

2. At the command prompt, type:

netdom computername DestinationServerName /add:SourceServerName.DomainName.local

(SourceServerName.DomainName.local is the FQDN of the source server.)

Using the alias that you created, add an entry to the registry to allow SMB connections.
http://blogs.technet.com/asksbs/default.aspx

Volgens deze site zou het ook wel eens aan je domain functional level kunnen liggen.

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 20-02-2008 13:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Yep, SP1 geinstalleerd, precies zoals Step1 in de guideline aangeeft.
Install the most recent service packs

It is highly recommended that the source server and the destination server run the latest service packs. The service packs listed in this section were used for the baseline testing of this document. Before installing a service pack, back up your server.

Important:

You must install Service Pack 1 (SP1) for Windows SBS before you install Service Pack 2 (SP2) for Windows Server 2003 to ensure that the correct version of the .NET Framework is installed.

Ensure that the most recent service pack for Windows SBS 2003 is installed on your server.
Als SP1 de oorzaak is dat je geen NETBIOS aliassen meer kan inzetten, klopt die handleidng dus niet.
Nu waren er wel meer puntjes die afweken, maar daar was met een beetje creatief denken nog wel uit te komen. Het gekke is alleen dat zelfs MS (technet-chat sessie) er geen informatie over had, en dus ook geen idee had hoe dit op te lossen. Maar dit terzijde. Als ik het goed begrijp is die alias dus alleen maar bedoeld om verkeer bestemd voor de oude server om te leiden naar de nieuwe?

Is het wijs om dit alsnog te realiseren en zo ja, is er een alternatieve manier?
De nieuwe server draait goed, de oude is via dcpromo gedegradeerd tot member server.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:53:
Als ik het goed begrijp is die alias dus alleen maar bedoeld om verkeer bestemd voor de oude server om te leiden naar de nieuwe?
Correct.
Is het wijs om dit alsnog te realiseren en zo ja, is er een alternatieve manier?

De nieuwe server draait goed, de oude is via dcpromo gedegradeerd tot member server.
Ik zou gewoon kijken of je oude server (met de oude naam) uberhaupt nog connecties te verwerken krijgt.
Zet daarna je oude server gewoon een week uit.
Hebben je clients geen klachten (geen traag openen verkenner, langzaam inloggen of andere fratsen die kunnen komen doordat er een server nodig blijkt te zijn die uit staat), kan je 'm gerust afvoeren zolang je er een full backup van hebt liggen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Clienten zijn dolgelukkig. En uiteraard is er een full-backup van het oudje.
Dus dan laat ik het voor wat het is; een vautje! :9

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Voor de mensen die het niet snappen: dit is dus een vervolg op sbs2003 netdom fout en betreft dus Windows 2003 SBS.

Ik verplaats het topic even naar WSS en hernoem het, zodat het beter is te volgen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1