Beste,
Ik heb in mijn systeem een Core 2 Duo E8400 zitten. Deze word gekoeld met een Zalman Fatality FS-C77.
Maar ik denk dat mijn temperaturen te hoog zijn.
Eerst even de rest van het systeem:
Asus P5N32-E SLI
Core 2 Duo E8400
Corsair 2x2GB DDR2 PC6400 CL4
XFX Videokaart 8800GT 512MB < gaat trouwens RMA, das dat ding met die 100% fan.
Zalman Fal1ty FS-C77
Cooler Master Midi Tower CM 690
Samsung 160GB (HD161HJ)
Ik heb de koeler al 5x opnieuw geinstalleerd. Geprobeerd met minder koelgel, het resultaat was dat tie alleen maar warmer werd.
De temperaturen zijn;
Stress met orthos; (gemeten met pc wizard)
CPU Temp: 72
Core #1: 57
Core#2: 56
CPU Voltage: 0.099 v < klopt dit ?
Idle;
CPU Temp: 45
Core #1: 42
Core#2: 43
CPU Voltage: 0.099 v
Wat ik ook zo raar vind, ik heb een beetje rondgekeken naar temps van andere. De Cores zijn lager dan de CPU Temp, meestal is dit toch niet het geval?
Dus ik snap het niet helemaal, de koeling maakt goed contact, en zit er erg strak op. De behuizing verplaats ook nog aardig wat lucht.
Is die zalman koeling nou gewoon slecht, of heb ik iets verkeerd gedaan, heeft er iemand ervaringen met het installeren van een zalman? Hij is bevestigd met een "Clip support" en van die "grips" en "bolts".
Alvast erg bedankt
Ik heb in mijn systeem een Core 2 Duo E8400 zitten. Deze word gekoeld met een Zalman Fatality FS-C77.
Maar ik denk dat mijn temperaturen te hoog zijn.
Eerst even de rest van het systeem:
Asus P5N32-E SLI
Core 2 Duo E8400
Corsair 2x2GB DDR2 PC6400 CL4
XFX Videokaart 8800GT 512MB < gaat trouwens RMA, das dat ding met die 100% fan.
Zalman Fal1ty FS-C77
Cooler Master Midi Tower CM 690
Samsung 160GB (HD161HJ)
Ik heb de koeler al 5x opnieuw geinstalleerd. Geprobeerd met minder koelgel, het resultaat was dat tie alleen maar warmer werd.
De temperaturen zijn;
Stress met orthos; (gemeten met pc wizard)
CPU Temp: 72
Core #1: 57
Core#2: 56
CPU Voltage: 0.099 v < klopt dit ?
Idle;
CPU Temp: 45
Core #1: 42
Core#2: 43
CPU Voltage: 0.099 v
Wat ik ook zo raar vind, ik heb een beetje rondgekeken naar temps van andere. De Cores zijn lager dan de CPU Temp, meestal is dit toch niet het geval?
Dus ik snap het niet helemaal, de koeling maakt goed contact, en zit er erg strak op. De behuizing verplaats ook nog aardig wat lucht.
Is die zalman koeling nou gewoon slecht, of heb ik iets verkeerd gedaan, heeft er iemand ervaringen met het installeren van een zalman? Hij is bevestigd met een "Clip support" en van die "grips" en "bolts".
Alvast erg bedankt