hdd recorder/dvd en vhs met 2 tuners voor oude man, welke?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
beetje vage titel misschien, maar een oudere man (kennis van me) wil graag advies. ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet dus misschien hebben jullie tips?

hij heeft een hdd recorder met dvd recorder en vhs ineen. het probleem is dat hij hem te ingewikkeld vindt en op zoek is naar een nieuwe. een 2e eis is dat hij ook nog een extra programma voor zijn vrouw kan opnemen.

ik zat te denken aan een combi in 1. of gewoon 2 vhs recorders. maar zoals veel oudere mensen zijn ze nogal lastig over te halen en erg eigenwijs. ik heb ook aangegeven dat het oude apparaat (wat gewoon perfect werkt) goed werkt en dat het misschien handig is dat ik wat tips geef hoe hij werkt. maar nee hij heeft geen vertrouwen meer in het ding en ik mag/moet hem hebben :)

damn, wat moet ik dan aanraden? de belangrijkste reden is waarom hij het vertrouwen verloren heeft in het apparaat is dat hij een videoband niet kan afspelen en doorspoelen tegelijk (wat wel kan uiteraard echter met een andere toetscombinatie). ik krijg hem niet uit z'n hoofd gepraat dat het apparaat goed is.

verder wil hij wel een dvd + hdd recorder.

ik heb afgesproken dat ik binnenkort met hem naar de winkel ga waar hij per se het apparaat wil kopen omdat hij dat nou eenmaal afgesproken had.

al met al nogal lastig. ik zou zeggen koop 2 simpele vhs recorders en een losse dvd player. maar nee dat kan ook niet :P

wat moet ik hiermee aan?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Laat hem in zn sop gaar koken. Net omdat de man zo oud is, dat je dan maar alles uit de kast moet halen voor hem, als hij zo reageert en zn eigen willetje wil doordringen.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
waarom eigenlijk nog video? gewoon een harddisk recorder met DVD speler en twee tuners is geen probleem. EPG erop, lekker makkelijk opnemen. maar ja, hji klinkt behoorlijk koppig dus dat zul je hem wel niet aan zn hoofd gepraat krijgen :P

• Tennisbal
ToFast schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:12:
Laat hem in zn sop gaar koken. Net omdat de man zo oud is, dat je dan maar alles uit de kast moet halen voor hem, als hij zo reageert en zn eigen willetje wil doordringen.
misschien klinkt het wat negatief hoe ik het neergezet heb, maar hij is gewoon een aardige vent en ik wil hem wel helpen :) bejaarden zijn nou eenmaal wat eigenwijs, so what :P

• Tennisbal
Byte_Me schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:14:
waarom eigenlijk nog video? gewoon een harddisk recorder met DVD speler en twee tuners is geen probleem. EPG erop, lekker makkelijk opnemen. maar ja, hji klinkt behoorlijk koppig dus dat zul je hem wel niet aan zn hoofd gepraat krijgen :P
das eigenlijk wel een goeie, hij wilt denk ik wel nog een oude videorecorder hebben voor oude videobanden :P te zuinig denk om weg te gooien (hoewel hij in een kast van een huis woont hehe)

enige is dat ie dan een decoder moet aanschaffen, hij heeft nu gewoon analoog via de normale tv

[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 20-02-2008 11:17 ]

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
tennisbal schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:15:
[...]

das eigenlijk wel een goeie, hij wilt denk ik wel nog een oude videorecorder hebben voor oude videobanden :P te zuinig denk om weg te gooien (hoewel hij in een kast van een huis woont hehe)

enige is dat ie dan een decoder moet aanschaffen, hij heeft nu gewoon analoog via de normale tv
decoder? er zijn ook harddisk recorders die analoog werken hoor. en het lijkt mij dat als ie eenmaal op harddisk opneemt, nooit meer een videoband wil. kwaliteit is toch een stuk beter, bij video banden heb je altijd dat gezeur dat banden verslijten, leeskoppen vies worden, etc. als je dan ook nog je opgenomen prgramma op een DVD kunt branden, kun je het ook ergens anders bekijken, dus dan is er eigenlijk helemaal geen reden voor videobanden meer.

Verwijderd

Raad hem een portable tv aan, maybe 2 ook een voor z'n vrouw? Dan hoeft ie niet meer op te nemen, alleen maar het ding aan te zwengelen en het juiste kanaal kiezen... :D

• Tennisbal
Byte_Me schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:25:
[...]

decoder? er zijn ook harddisk recorders die analoog werken hoor. en het lijkt mij dat als ie eenmaal op harddisk opneemt, nooit meer een videoband wil. kwaliteit is toch een stuk beter, bij video banden heb je altijd dat gezeur dat banden verslijten, leeskoppen vies worden, etc. als je dan ook nog je opgenomen prgramma op een DVD kunt branden, kun je het ook ergens anders bekijken, dus dan is er eigenlijk helemaal geen reden voor videobanden meer.
ik doelde op EPG, dat alleen digitaal werkt volgens mij.

en uiteraard is vhs out of picture, helaas is dat nogal lastig over te brengen op een eigenwijze bejaarde :)

Verwijderd

Als hij toch wil vernieuwen en makkelijk zijn laat hem dan een digi recorder aanschaffen dan kijkt ie meteen digitaal en heeft een EPG (elektronische programma gids)
Hij zal zijn gemak en kwaliteit meer dan te over hebben en zelfs een klein kind kan daar overweg mee. ;)
Pagina: 1