PIM met SyncML ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:16
Ik heb al mijn contacten en afspraken online gesynchroniseerd met een SyncML server. Op die manier heb ik op elke pc (Windows met Thunderbird+Lightning) en telefoon alles gesynchroniseerd.

Nu ben ik overgestapt naar een iMac, maar ik kan geen PIM vinden met SyncML ondersteuning. Thunderbird en Lightning draaien prima, maar ik kan geen geschikte plugin vinden daarvoor. De plugin van Funambol die ik op de pc gebruik installeert wel, maar werkt daarna niet (knoppen zijn ook vreemd gepositioneerd enzo).

Momenteel gebruik ik Entourage als PIM (zat bij Office en werkt eigenlijk wel prima) maar de keuze voor het programma is ondergeschikt aan de SyncML ondersteuning. Als er voor de Apple programma's een plugin is vind ik dat ook prima.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou er erg geholpen mee zijn.

Alvast bedankt!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
SyncML zou in principe geen probleem moeten zijn met iSync.

Misschien heb je ook hier wat aan. Met de informatie achter een aantal van die links op die pagina moet je er eigenlijk wel uit kunnen komen. Installeer trouwens in ieder geval de Developer Tools.

[ Voor 55% gewijzigd door begintmeta op 20-02-2008 12:05 ]

• nrg
Het probleem is dat iSync fungeert als een SyncML server, en die draai ik dus al. iSync is zeg maar passief, en wil input van andere apparaten. Ik wil juist dat iSync contact legt met mijn server en daar de boel vandaan haalt. Eigenlijk moet iSync alleen als brug fungeren tussen m'n SyncML server en de kalender en het adresboek..

• nrg
Niemand?

Ik heb inmiddels een Funambol Thunderbird+Lightning plugin voor Mac gevonden, maar die moet ik zelf compilen en ik heb geen idee hoe dat werkt onder Mac..

[ Voor 90% gewijzigd door nrg op 21-02-2008 14:18 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't werkt niet veel anders dan op bijvoorbeeld linux-distro's of FreeBSD. Als je meer niet-standaard tools nodig hebt kan het eventueel handig zijn MacPorts te installeren.

Heeft Synthesis AG trouwens niets voor de Mac?