Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[c++] modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het opzetten van een inbel-applicatie die ook data van versturen/ontvangen maak ik gebruik van http://www.tetraedre.com/advanced/serial2.php
Met deze code kan ik een verbinding met de com-poort opzetten waar het modem op zit, daar krijg ik een event van terug dat verbinding met com-poort is geopend.
Vervolgens kan ik er data heensturen, maar ik wil een verbinding opzetten.
Nu bestaat er oop zoiets als TAPI.

De theorie is mij niet duidelijk, als ik een verbinding met een modem heb, kan ik dan met 'AT'-commando's een verbinding openzetten en data versturen of moet er nog wat anders gedaan worden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je spreekt je modem direct aan met de seriele api en je stuur AT dail commando's om te bellen en op te hangen. (Dos style zeg maar...)

OF

Je gebruikt de TAPI om TAPI de modem een nummer te laten bellen. Dat maakt de TAPI instellingen verantwoordelijk om de modem goed in te stellen en de TAPI verstuurt de AT commando's (wellicht vooral nuttig als je meer modems hebt)

Beide methoden werken, maar w

effe googlen levert me een voorbeeld op.

http://forum.xda-develope...e/index.php/t-218803.html

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 20-02-2008 11:39 . Reden: attachtment vergeten.... ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:39:
Je spreekt je modem direct aan met de seriele api en je stuur AT dail commando's om te bellen en op te hangen. (Dos style zeg maar...)

OF

Je gebruikt de TAPI om TAPI de modem een nummer te laten bellen. Dat maakt de TAPI instellingen verantwoordelijk om de modem goed in te stellen en de TAPI verstuurt de AT commando's (wellicht vooral nuttig als je meer modems hebt)

Beide methoden werken, maar w

effe googlen levert me een voorbeeld op.

http://forum.xda-develope...e/index.php/t-218803.html
Dus het moet wel kunnen met AT commando's als ik een connectie met een com-poort open heb.
Dan ga ik dat verder uitzoeken, want het moet in 1 applicatie onder zowel windows als linux werken.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
Het moet zeker kunnen. Nadeel van die directe methode is dat de commando's per modem kunnen verschillen, en met de telephony API is dat in principe onzichtbaar voor je programma. (Disclaimer: de laatste keer dat ik een modem gebruikte was tien jaar gelden ofzo :P).

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00

Reptile209

- gers -

Makkelijkste test: open een connectie naar de (juiste!) COM-poort en stuur "ATZ" en een CR/LF. Je modem moet dan antwoorden met "+OK". Als dat werkt, kan je er een AT list bijpakken en moet je een heel eind komen.
Je kan dit overigens makkelijk testen (om problemen met je progsel te achterhalen) via Hyperterminal - meegeleverd met iedere Windows en ongetwijfeld ook een *nix variant.

Zo scherp als een voetbal!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Reptile209 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:44:
Makkelijkste test: open een connectie naar de (juiste!) COM-poort en stuur "ATZ" en een CR/LF. Je modem moet dan antwoorden met "+OK". Als dat werkt, kan je er een AT list bijpakken en moet je een heel eind komen.
Je kan dit overigens makkelijk testen (om problemen met je progsel te achterhalen) via Hyperterminal - meegeleverd met iedere Windows en ongetwijfeld ook een *nix variant.
Er was destijds een standaard genaamd HAYES.
Als het modem HAYES compatibel is dan zouden de AT commando's gewoon moeten werken.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Plopeye schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:58:
Als het modem HAYES compatibel is dan *cough*zouden de AT commando's gewoon moeten werken.
:P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1