Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Setup maakt verbinding met internet ( Verisign )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een ANDERE EN BETERE firewall geinstaleerd ( ESET Smart Security NOD32 ),
als ik nu een Setup start van bijvoorbeeld Foxit PDF viewer,
dan meld de firewall dat hij verbinding wil maken met 199.7.48.199 .(Site van ViriSign.)
Is dit nu een trojan die in de setup zit ? en wat is Virisign ?
Ik vind het niet zo leuk dat een Setup zomaar even verbinding maakt met het internet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 04:25 . Reden: Kutopmerking van HlpDsk ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verisign - op WikiPedia
Verisign - site

Mooi spul he, dat internet? ;)
...that operates a diverse array of network infrastructure, including two of the Internet's thirteen root nameservers, the generic top-level domains for .com and .net, one of the largest SS7 signaling networks in North America, and the RFID directory for EPCGlobal. VeriSign also provides a variety of security and telecom services ranging from digital certificates, payments processing, and managed firewalls to mobile call roaming, toll-free call database queries and downloadable digital content for mobile devices. The company groups all of these functions under the banner of 'intelligent infrastructure' services.
Geen kleine jongen dus ;)

Ik vermoed dat de executable gewoon gesigned is (met een verisign certificaat) en dat de installer (of Windows) dat dus effe gaat checken. Zo vreemd is dat niet

[edit]
En ja hoor ;) Rechts-klik op de setup, tabblad Digitale handtekeningen. Daar even neuzen en je ziet dat ze gesigned hebben met een Thawte certificaat; en laat Thawte nou net (ook geen kleine jongen overigens) een 'dochterbedrijf' van Verisign zijn ;)

[ Voor 131% gewijzigd door RobIII op 20-02-2008 02:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Bijna elke setup doet een connectie naar buiten. Dat merk je wel als je een firewall hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de controle op die certificaat maar uit te zet in IE ...
Internetopties > Geavanceerd >
X Controleren of de server een certificaat heeft ingetrokken
X Controleren of de uitgever een certificaat heeft ingetrokken.

Ik hou er niet van dat software zomaar verbinding maakt met internet, laten ze het anders ff netjes vragen aan de gebruiker met een yes no schrermpje of zo :(

Verwijderd

Je houdt er niet van dat software zomaar verbinding maakt met het internet, en toch heb je pas sinds kort een firewall. Ja wat moet ik daar nou nog van zeggen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En daar komt bij dat, als je niet (d.m.v. 1 gaatje in de firewall) laat checken of een certificaat klopt, je juist onveiliger bezig bent aangezien je nu niet weet of het ook echt de installer is die je verwacht ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1