Internet zeer onstabiel sinds vervangen router

Pagina: 1
Acties:

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05
Hallo,

Heb sinds een aantal weken veel problemen met mijn internet-verbinding, de situatie is als volgt:

Kabel-abonnement van @home komt huis binnen via Motorola-modem, gaat via Linksys BEFSR41 router (bedraad) naar 4 computers.
Nu heb ik het probleem dat msn om de paar minuten geen verbinding meer heeft en dus uitgaat, ik kan me dan wel gelijk weer aanmelden, echt na een paar seconden werkt het weer.

Downloaden via nieuwsgroepen gaat het ene moment op de max snelheid (8mbit) en dan opeens op 0 kb/s.
Ook kon ik voorheen altijd muziek delen tussen de verschillende computers via iTunes, dit werkt niet meer sinds enkele weken.

Het is allemaal begonnen toen ik de brakke Sweex-router hier verving door de genoemde Linksys router, ik heb alle instellingen overgenomen die in de Sweex router stonden.

Wat heb ik verder geprobeerd:

- De modem gereset, signaalwaarden bekeken: deze waren allemaal prima.
- Ander subnet geprobeerd in de router
- DHCP-server in de modem en in de router aan- en uitgezet
- Op verschillende PC's statische IP's ingesteld.

Dit heeft allemaal niet geholpen, ook in de search op GoT en op Google heb ik geen oplossingen kunnen vinden.

Iemand van jullie misschien een suggestie wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

ik heb het probleem ook.
Met precies dezelfde router.
was het even kwijt maar nu komt het terug.
in det volgende topic kun je enkele oplossingen vinden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1269139/
Bij mij hielp het om de MTU te verzetten van 1500 naar 1450.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 00:33 ]

• BlackLabel01
Hmm, zal dat dan ook eens proberen..je weet het nooit!
Laat wel weten of het gewerkt heeft of niet..

• BlackLabel01
Nou, heb mn MTU op 1450 gezet, en terwijl ik dit type is MSN al 2x afgemeld..dus het heeft helaas niet geholpen. Weet nu echt niet wat ik nog kan doen, heb volgens mij alles al geprobeerd.

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Mja ik heb uiteindelijk een nieuwe router gekocht.
Daarmee was het probleem even weg.
Wat je kunt doen is:
Leen een router of koop er één.Werkt die ook niet dat ligt het aan je modem.
Althans ik kan me niks anders bedenken.

Edit:
Je kunt ook proberen contact met linksys te krijgen. Dat kan dacht ik tot 20.00 of 21.00.
Misschien hebben hun nog ideeen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 19:57 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Die dingen gaan nogal vaak stuk.
Ik heb 4 Linksysjes gehad die het allemaal na bijna een jaar opgaven.
Daarna heb ik een tijdje IPcop gedraaid op een oud PCtje en dat gaf nooit problemen, nu een Netgear router die het wel goed doet.

Linksys is dus ook niet alles.

Alle proemn in n drek

• BlackLabel01
Het lijkt er inderdaad wel op dat de router gewoon kapot is, heb nu een antieke E-Tech router ertussen gezet, die overigens al 5 trouwe dienstjaren erop heeft zitten, en heb sindsdien geen problemen meer gehad.

Dus stuur de Linksys maar terug naar 4Launch denk ik!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Toch zou ik niet te gauw een conclusie trekken m.b.t. het fabrikaat en type. Ik heb zelf ook zo eentje, en die draait al jaren als een zonnetje. Ook van anderen verneem ik eigenlijk zelden of nooit negatieve klanken.
Heel misschien een tip om naar te kijken is de lease tijd. Ik heb die op (default) 0 staan, wat 24 uur betekent. 's Avonds schakel ik altijd alles uit, dus inclusief de router. Gevolg van dat laatste is dat de leasetijd bij elke opstart opnieuw ingaat. Dit gecombineerd met dat ik sowieso nooit een langere gebruikstijd heb, omdat de PC altijd korter dan 24 uur staat ingeschakeld. Misschien dat ik daardoor nooit het geschetste probleem heb.
Ik weet niet of het zal helpen, maar het lijkt me de moeite waard om te proberen.

• BlackLabel01
Bij mij staat de lease-tijd ook op 0 inderdaad, was ook een van de eerst dingen waar ik naar gekeken heb. En hier gaan in principe ook alle computers 's avonds uit, dus dat zal het probleem niet zijn geweest denk ik.
Pagina: 1