Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb al op GOT zitten zoeken naar dit onderwerp, maar kan alleen topics vinden over MCE 2005.

Ik wil gebruik gaan maken van een Vista Ultimate Media Center welke aangesloten wordt op een 24 inch TFT met hdmi aansluiting welke op een goeie reoslutie moet gaan draaien (1900x nog wat breedbeeld iig).

Wat heb ik hier nou minimaal voor nodig, heeft vista MC echt een krachtpatser nodig, of is bijv. een core duo 1,6 ghz met 1 gig geheugen en een simpel videokaartje met een hdmi poort die de resolutie aankan ook voldoende ?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt toch zo'n progsel waarmee je en soort compatibility score uit kan rekenen ?

hier http://www.microsoft.com/...grade/upgradeadvisor.mspx

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dark Wanderer schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:15:
Wat heb ik hier nou minimaal voor nodig, heeft vista MC echt een krachtpatser nodig, of is bijv. een core duo 1,6 ghz met 1 gig geheugen en een simpel videokaartje met een hdmi poort die de resolutie aankan ook voldoende ?
Waarom zou zoiets niet voldoende zijn? De vraag is alleen of hij je media vloeiend af zal spelen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Dat simpele videokaartje voldoet niet. Je kan daar uitgebreid informatie terugvinden bij Microsoft en anders ook zoeken of desnoods een computerwinkeltje bellen. Meer geheugen is aan te raden, maar niet genoodzaakt. Processor is an sich wel voldoende.

Houd er alleen wel rekening mee dat als je een iets betere configuratie gaat gebruiken je er gewoon een tijd lang meer plezier en minder ergenis mee hebt. Geef niet te veel uit, maar bespaar niet op de dingen die nodig zijn. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
Mjah het wordt echt puur een machine voor Vista MC. Dus ik dat ik alles vloeiend kan doen, meer niet, totaal geen overkill nodig. Denk dat ik dus alleen ff wat meer uit ga geven aan de videokaart.

Ik draai nu op een ati radeon x800 Pro op AGP, dit loopt wel soepel, alleen crasht me windows elke keer, of ik heb vreemd beeld, of ik heb geen geluid, enz. Daar wordt ik een beetje moe van, vooral als ik op zondagochtend wakker wordt met me brakke kop en gewoon tv wil kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
ik zou gewoon voor een goedkope core2 processor gaan icm 2 gig geheugen, kost nog maar zo'n 35 euro...

verder zou ik zorgen dat je een videokaart neemt die hardwarematige versnelling heeft voor hd materiaal, dan zit je goed tenzij je gedownload hd materiaal wil afspelen dan krijg je miss problemen bij 1080p omdat je processor te traag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
Het gaat me om eerste instantie niet om het feit dat ik hdmi moet kunnen afspelen, maar dat ik de hdmi aansluiting van het scherm kan gebruiken op die hoge 1920x1200 resolutie.

Pagina: 1