Toon posts:

Keyboard & Mouse op afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...

ben bezig met het bouwen van een 19inch torentje waarin mijn systemen komen te draaien... mijn 3 systemen draaien nu volop en nu wil ik eigenlijk mijn torentje in de andere hoek van de kamer zetten... zo'n 5 meter van de werkplek af... alleen zijn de kabels uiteraard veel te kort om dat te doen... en USB kun je niet eindeloos verlengen...

heb er nog geen ervaring mee met dit aangezien mijn systemen altijd direct onder de buro stonden... maar weet iemand hoe ik de kabels van mijn USB keyboard & mouse kan verlengen... beste zou een of andere dikke kabel tussen de toren zijn met de werkplek, voorzien van een soort kastje waarin je de keyboard en de muis aansluit (misschien ook de LCD monitors & het geluid)... weet niet of ik dit met een KVM switch kan doen?

Hoe werkt het als ik elk systeem apart wil verlengen... denk dat mijn vrouw haar systeem ook in de hoek wilt hebben.... hahaha

mijn motherboards hebben geen PS2 aansluitingen meer voor de mouse... heb 3 ASUS P5KR's in gebruik met oa. een E8400 & Q6600 chipjes...

bedankt alvast voor elk hulp... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 22:58 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me goed voorstellen dat USB bij deze lage bitrate gewoon verlengd kan worden. En anders kan PS/2 het zeker!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik geen PS/2 aansluiting heb op mijn motherboards meer... de ASUS P5KR heeft alleen een PS/2 aansluiting voor een keyboard... de Mouse PS/2 port is ingeruild voor 2 extra USB poorten...
maar als ik alles aansluit via PS/2 verlies ik dan niet enkele functies van de keyboard en muis?

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-03 14:08

NielsNL

DigiCow

Welkom op GoT!
Heb je de verschillende FAQ's al doorgelezen?
Waarom heb je deze post in Netwerken geplaatst? Hij valt veel beter onder Overige Hardware.
Nu je oplossing: Kabels tot 10 meter zijn over het algemeen geen probleem. Dus jouw 5 meter zal wel goed gaan. Er zijn ook doosjes die dit voor je kunnen doen, die pompen dan alles over een utp kabeltje, maar zijn wat prijzig.
Veel plezier op GoT!

[ Voor 27% gewijzigd door NielsNL op 20-02-2008 11:49 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Reden om het in netwerken geplaatst heb is omdat ik aanneem dat je dan een soort netwerk moet bouwen om die kabels te verlengen. Denk ook wanneer je een netwerk runt met een 19'' rack dan ook meer ervaring met zulke zaken hebt... om die reden plaatste ik mijn berichtje in dit forum...

zal eens experimenteren met een 5 meter lange USB kabel en dan aan het einde een USB hubje.... anders is dat UTP KVM netwerkt ook interessant spul, dan kan ik zelfs mijn torentje in een andere kamer planten... nu waar ik woon (Singapore) is al dat spul veel goedkoper, zal eens kijken of ik een leuk betaalbaar kastje kan vinden...