Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xasus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Heb net mijn display driver en mijn mobo drivers gedeinstalleerd voor een update.

Helaas nu ik mijn PC probeer opnieuw op te starten krijg ik heel even een blauw scherm te zien en start hij weer opnieuw op, hierna krijg ik de keuze om veilig op starten enz. geen van deze opties werken.

Ik zit nu in de recovery console maar heb hier niet echt de kennis voor om goed mee om te gaan.

Als het kan wil ik niet graag de hele schijf formatteren gezien ik dan GBs aan data verlies.

Ik krijg de BSOD niet lang genoeg te zien om te zien wat voor code het geeft maar gezien het na mn driver deinstallatie is neem ik aan dat het daaraan ligt.

Systeem:

Win XP Pro SP2

CPU: AMD X2 6400+
Mobo: MSI K9N SLI
RAM: 2x1GB Kinston HyperX SLI Ready (KHX6400D2LLK2/2GN)
Vid kaart: Club 3D 8800 GTS
HDD: 2x 180GB Seagate SATA150 in Stripe Array

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je niet in veilige modus opstarten óf in VGA modus opstarten?
Dan kun je de driver verwijderen en een andere proberen.

Ook kun je dan het vinkje weghalen bij "computer automatisch opnieuw starten" bij Systeem in het Configuratiescherm. Dan kun je de BSOD rustig bekijken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je je drivers gedeinstalleerd eigenlijk? If it aint broke, dont fix it hè ;) anyway, recovery is vrij gemakkelijk, daar heb je zat how-to's op google te vinden die je er stap voor stap doorheen lopen. Aangezien je hier op het forum zit heb je dus ook nog een andere computer met internetverbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. En maak backups voor je gaat rommelen met computers (herstel: maak altijd backups). Nu opstarten met Live CD en data backuppen op externe harde schijf.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik sluit me bij gambieter aan.... erg belangrijk om eerst je data te backuppen (als je maar 1 partitie hebt schop ik je bij deze onder je achterste om er meer te maken OF een grote external HD te kopen, 99 euro bij de mediamarkt eentje van 500GB in de aanbieding als je niet wilt wachten op een webwinkel.