Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het aansluiten van allerlei usb-apparaten van met mijn acer [tot nu toe geprobeerd: 2 iPods, usbstick], wanneer ik dignen computer link, krijg ik van windows een foutmelding: usb-apparaat kan niet worden herkend, Bij apparaatbeheer onder hub-dinges staat: "onbekend apparaat" en als ik zoek naar de driver-software kan deze niet gevonden worden. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
[ik weet wel iets van computers, maar duidelijke handelingen zouden fijn zijn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
Probeer je complete USB-lijstje eens te verwijderen uit je Apparaatbeheer en herstart (gaat ie alles opnieuw vinden)

En anders een herinstallatie.

Misschien makkelijk als je het type Acer aangeeft, en hetgeen je zelf al geprobeert hebt. (naast heel veel apparaten geprobeert)

[ Voor 38% gewijzigd door Blackeagle op 20-02-2008 05:25 ]

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aspire 5100 model no: BL51 staat achterop.
zou je misschien kunnen vertellen hoe je het usb-lijstje verwijderd uit apparaatbeheer? [ik heb gekeken maar ik kon alleen die dingen onder Universal Series bus-controllers uitschakelen] Klopt het trouwens dat daar 3 dingen onder staan [ATI I/O Communication Processor USB 1.1 OHCI controller (x2) en ATI I/O Communication Processor USB 2.0 EHCI controller met daaronder 4 USB-hoofdhubs], want om de eens of andere reden geloof ik niet dat ik de eerste drie eerder heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verder heb ik alleen nog maar windows laten updaten, omdat ik ergens had gelezen dat dat dit zou kunnen oplossen. Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/853/usbko4.jpg

Installatie ongedaan maken. (en niet direct daarna opnieuw starten, eerst alles weghalen)

Eerst even alles weghalen, ik kan je niet zo zeggen wat er wel of niet thuis hoort.

Ps. 5100 is de serie, niet het type

[ Voor 27% gewijzigd door Blackeagle op 20-02-2008 09:34 ]

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

fornicatard welkom op GoT :)

Probleemtopics als deze horen niet thuis in CSL, maar eerder in een software georiënteerd subforum. Vandaard dat ik je topic ook daarheen verplaats.

Let in het vervolg een beetje op dat je als je 2 posts onder elkaar wilt maken beter even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kunt gebruiken.
dit maakt het topic leesbaarder dan als je meerdere posts onder elkaar zet ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de USB-lijstje verwijderd en de computer opnieuw op laten starten, maar dat lost het probleem niet op. Verschil is wel dat windows nu eerst gaat zoeken naar sturingssoftware [na de dit usb-apparaat wordt niet herkend notificatie] die vervolgens niet wordt gevonden, maar goed. Wat zou ik moeten herinstalleren, vista in zijn geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
Yep helaas wel.
Er zit dan iets niet lekker met z'n drivers, komt vaker voor met OEM geinstalleerde systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het spijt me als dit een domme vraag is, hoor. Maar hoe kun je Vista herinstalleren (en hoe maak ik een back-up van mijn gegevens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
Als het goed is (hoop ik) heb je bij de eerste keer opstarten een Recovery dvd gemaakt?

Zo ja, booten van dvd en installeren maar.
Zo nee, eerst de backup DVD maken (ALT+F10 in windows)

Je gegevens kan je bijvoorbeeld op de D schijf opslaan of op een cd branden.

Pagina: 1