Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

Topicstarter
Mijn Samsung D900 heb ik half april 2007 mogen ontvangen van Hi. Deze telefoon is door het KPN Business Center Zwolle omgeruild, omdat zij hadden zitten klooien met de firmware, in juni van vorig jaar.

Ondertussen ben ik naar Enschede verhuisd en heb ik hier rijlessen. Vanmiddag had ik dus ook weer rijles, en ik ontving van Google een sms'je om mij daaraan te herinneren, zoals altijd (19:25). Op dat moment was mijn beeldscherm nog in orde.

Een uurtje geleden (20:00) ging mijn telefoon trillen. Ik denk: "Hey wie is dat", dus ik kijk, en zie tot mijn grote verbazing dat de telefoon nog maar de linkerhelft van het scherm weergeeft. Verder is de telefoon nog goed in orde, de spraak werkt nog gewoon en de menu's en dergelijke vinden ook niet dat er iets mis is.

Opmerkelijk is echter dat het PIN-invoerveld, normaal in het midden gecentreerd, opeens de cursor in het midden van de nog werkende helft centreert. Het lijkt dus alsof de telefoon doorheeft dat hij een probleem heeft, en dat hij ook doorheeft welke pixellijnen nog wel werken.

Verder verschijnen/verdwijnen er enkele pixellijnen als je op het schermpje drukt, wat wijst op een hardwarematig probleem in mijn ogen.

Nu zijn dit mijn probleempunten:
  • Valt dit onder garantie? Ik heb geen idee waar of wanneer het schermpje kapot zou moeten zijn gegaan, naar mijn idee is het spontaan gebeurd;
  • Zijn er dingen die ik kan proberen voor ik weer naar KPN stap? Ik heb al geprobeerd de batterij te verwijderen en een half uur later terug te stoppen. Een hardwarematige reset kan ik niet ontdekken op deze telefoon.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 19-02-2008 23:09 . Reden: Aanhef en/of groeten is niet nodig ]

Geniet, maar surf met mate!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Maak eens is een foto van je display. Het kan namelijk 2 dingen zijn.

1: Je flexcable (kabeltje tussen de onderste en bovenste helf) zit niet meer goed, of is kapot.
2: Je display is kapot.

Als 1: Garantie. Naar je leverancier gaan, of naar een Samsung Service Point
Als 2: Géén garantie: Je kan hoog en laag springen, Samsung stelt dat dit ten alle tijden door eigen toedoen is gekomen en zal dit niet onder de garantie repareren.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.surf2me.nl/getimage.php?u=ralphje&i=SamsungD900-Defect.jpg&b=640&h=480
Het valt me op dat mijn display naar mate de tijd vordert steeds slechter wordt, er zijn alweer enkele beeldlijnen verdwenen en ik moet veel harder drukken wil ik nog wat beeldlijnen te voorschijn toveren aan de rechter kant.

Mocht morgen blijken dat mijn display naar de spreekwoordelijke displayhemel is vertrokken, wat kan ik dan het beste doen? Samsung de boel laten repareren of een nieuwe telefoon aanschaffen? Het is namelijk soms zo dat de reparatiekosten groter zijn dan de waarde van het apparaat.

[ Voor 59% gewijzigd door ralphje op 19-02-2008 23:55 . Reden: Afbeelding dynamisch verkleind ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als je op het display druk (voorzichtig!), zie je dan inkt 'lopen' ?

-

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Topicstarter
Als ik aan de linkerkant druk verschijnen aan de rechterkant enkele verticale beeldlijnen. Deze hebben de kleur van de achtergrond (groen). Er zit ook één blauwe tussen, soms een rode. Ik zie verder geen inkt lopen.

Aan de rechterkant drukken heeft geen effect.

[ Voor 13% gewijzigd door ralphje op 20-02-2008 00:28 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik ben bang dat je display gebroken is, maar kan het natuurlijk niet met zekerheid melden.

Opsturen naar Samsung heeft geen zin, die zullen er veel geld voor vragen. En als je dat er niet voor over hebt, dan moet je alsnog (ongeveer) € 30 euro betalen om `m ongerepareerd retour te krijgen.

Ik zou eens is een Samsung Service Point opzoeken en hun lichtje er eens over laten schijnen. Mochten hun ook van mening zijn dat het displat vervangen moet worden, kan je altijd nog proberen zelf te gaan klussen. Het laten vervangen van een display ben Samsung is namelijk zelde rendabel.

-

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Topicstarter
Okey. Bedankt voor je moeite en ik zal vanmiddag een service point opzoeken. Als ik meer weet, zal ik het hier even posten. Dan kan ik mijn ei ook kwijt :P.

[ Voor 34% gewijzigd door ralphje op 20-02-2008 08:15 ]

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Topicstarter
Nou goed ik ben vandaag half Enschede en Hengelo afgefietst, maar hij is gefixt.

Eerst ben ik naar The Phone House gegaan, omdat Samsung mij dat aanraadde door de telefoon. Zij verwezen me echter door naar de Hi-shop. Deze shop verwees mij op hun beurt weer door naar hun post-reparatieservice. "Maar ik zou ook even naar het KPN Business Center in Hengelo kunnen gaan".

Met een afdruk van de telefoongids waar ik niets aan heb ben ik naar Hengelo gegaan en heb mijn probleem opnieuw voorgelegd. Zij meldden dat ze zouden kijken en dat het ongeveer drie kwartier zou duren.

Een half uur later kwam hij weer terug en hij vertelde mij dat het beeldscherm en flexkabelte waren vervangen. Dit viel volledig onder de garantie. Maar ik zou toch nog wel even voor 6,50 euro per maand een verzekering af moeten sluiten (bla bla).

Om een verhaal kort te maken: ik heb nu weer een werkende telefoon dankzij de service van het Repair & Go Center van het KPN Business Center in Hengelo.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Mooi geregeld. Ik had niet verwacht dat je het zonder veel rompslomp voor elkaar zou krijgen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1