[XP] Installeert niet / Start niet*

Pagina: 1
Acties:

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:50
Hallo,

Het begon allemaal vandaag, nadat er gister een film was gekeken via mijn htpc wilde ik hem vandaag weer opstarten, de computer niet. Hij bleef hangen op het scherm "Windows wordt gestart" na wat zoeken op dit forum en alles geprobeert wat er te proberen viel heb ik de hd maar aan een andere computer gehangen en daar alle (belangrijke) bestanden van af gehaald zodat ik een cleane install kon doen. Dus windows cd er alles laad netjes, schijf geselecteerd etc etc.. todat hij bij het " echte" instalatie scherm kwam, het lijkt net of hij bezig is maar de tijd blijft gewoon op 39 min staan achtergrond wisseld wel om de zoveel tijd maar voor de rest gebeurt er helemaal niks. Ik heb een andere cd geprobeerd maar dit was ook tervergeefs. Als iemand nog suggesties heeft met wat mogelijk de oorzaak van mijn probleem kan zijn feel free to post it.

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-02 12:12

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Probeer eens chkdsk uit te voeren. Dat wil wel eens helpen. Je kunt daarbij nog kiezen uit chkdsk /f
en chkdsk /f /r. Met de f (fix)repareer je de fouten, met de r kun je ook nog het 'recoveren', dus verloren data herstellen. Dit kun je gewoon simpel doen met een oude bootdiskette of oid.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Eiland
Dit had ik al gedaan helaas zonder enig resultaat. Ik denk overgens dat het niet aan de schijf ligt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Wat zijn er opeens veel dyslecten hier op dit forum zeg...

Titelfix. Rond 39 minuten is normaal gesproken hardware herkenning tijdens de installatieprocedure, heb je al eens geprobeerd met minimale hardware te installeren?
Dus zonder al te veel randapparatuur (cardreaders), simpelweg alleen videokaart, netwerk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Eiland
met minimale hardware ook geprobeert zelfde resultaat

Ik heb de hd er uit gehaald andere computer windows geinstaleerd (zonder problemen) schijf weer in de andere computer eerste x opstarten geen problemen drivers geinstaleerd, herstarten en pof daar was die weer hij blijft weer haken op windows wordt gestart ik ben echt ten einde raad.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Driver per driver installeren, en na elke driver rebooten...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Eiland
ik heb nu vista geinstalleerd en deze "werkt" maar alle programma's / windows zijn uber traag duurt gemiddeld 3 minuten en dat is wel erg lang weet iemand waar dit door komt het zal denk wel iets met het voorgaan te maken heb. Ik d8 zelf eerst aan het geheugen maar nadat ik een aantal memory testen heb gedaan kan ik dit denk wel uitsluiten want daar gaf het programma geen fouten in

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Langras schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:46:
ik heb nu vista geinstalleerd en deze "werkt" maar alle programma's / windows zijn uber traag duurt gemiddeld 3 minuten en dat is wel erg lang weet iemand waar dit door komt het zal denk wel iets met het voorgaan te maken heb. Ik d8 zelf eerst aan het geheugen maar nadat ik een aantal memory testen heb gedaan kan ik dit denk wel uitsluiten want daar gaf het programma geen fouten in
Met welke programma's heb je het geheugen getest ?
Al driver per driver geïnstalleerd ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1