Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 00:16
Ik ben opzoek naar een navigatiesysteem, vandaar dit topic.

Eén van de eisen is dat ik makkelijk (via bv. de PC) adressen kan opslaan in het nav.systeem. Het gaat om >100 adressen. (bedrijf, contactpersoon, tel#, adres)

Nu lees ik in de handleiding van TomTom Go:

U kunt maximaal 48 Favorieten instellen. Mocht u er meer dan 48 willen
aanmaken, raden we u aan een paar NP-categorieën aan te maken en enkele
van uw Favorieten als NP's toe te voegen.

In de handleiding van Navman / Garmin staat hier niets over vermeld.

Dit zijn wel erg weinig adressen. Kortom, wie heeft ervaring met een navigatiesysteem waarbij je adressen op een snelle manier kan invoeren en opslaan?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
FicoF schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:01:
Ik ben opzoek naar een navigatiesysteem, vandaar dit topic.

Eén van de eisen is dat ik makkelijk (via bv. de PC) adressen kan opslaan in het nav.systeem. Het gaat om >100 adressen. (bedrijf, contactpersoon, tel#, adres)

Nu lees ik in de handleiding van TomTom Go:

U kunt maximaal 48 Favorieten instellen. Mocht u er meer dan 48 willen
aanmaken, raden we u aan een paar NP-categorieën aan te maken en enkele
van uw Favorieten als NP's toe te voegen.

In de handleiding van Navman / Garmin staat hier niets over vermeld.

Dit zijn wel erg weinig adressen. Kortom, wie heeft ervaring met een navigatiesysteem waarbij je adressen op een snelle manier kan invoeren en opslaan?
Ik gebruik navigon op mijn PDA. Deze ondersteunt de contactpersonen van de PDA. Deze zijn weer gesynchroniseerd met outlook contact personen. Daar staan alle adressen in. Weet alleen geen max adressen.

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zijn (geloof ik) programma's voor TomTom waarbij je op de computer de adressen invoert. Deze kun je dan als Nuttige Plaats bewaren. Dit lijkt me zelfs nog makkelijker dan favorieten in het systeem invoeren. Nuttige Plaatsen kun je dan ook in groepen onderbrengen ("even" zoeken in >100 is er niet bij).

• FicoF
fleppuhstein schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:03:
[...]

Ik gebruik navigon op mijn PDA. Deze ondersteunt de contactpersonen van de PDA.
Ik heb eigenlijk niet eens naar PDA`s gekeken, omdat ik ten eerste opzoek ben naar een navigatiesysteem. Een tomtom oid lijkt me toch prettiger navigeren dan een PDA. Of heb ik dat mis?

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 09:21

Padvinder

doet z'n best

Bij Garmin kunt je adressen gewoon als waypoint opslaan. Bijvoorbeeld: de nieuwe Nüvi 850 kan 500 waypoints opslaan.

Via Mapsource kun je op je PC waypoints beheren. Mapsource kan GDB (Garmin) of GPX bestanden openen, dus als je je adressenlijst kunt converteren naar GPX, kan je 'm zo invoeren in je GPS. Enige nadeel is dat ik niet weet of GPX ook een adres kan opslaan, of alleen een coördinaat (ik neem niet aan dat je van al je contactpersonen een coördinaat hebt?).

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
FicoF schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:07:
[...]

Ik heb eigenlijk niet eens naar PDA`s gekeken, omdat ik ten eerste opzoek ben naar een navigatiesysteem. Een tomtom oid lijkt me toch prettiger navigeren dan een PDA. Of heb ik dat mis?
IK vindt het beter gebruik hem nu al zon 2,5 jaar. En heb het beeld 90 graden gedraaid. En had hierdoor al eerder breedbeeld dan tomtom dit aanbood. Zo zijn er nog meer voordelen. Waar ik werk zijn we gemachtigd om mijn merk pda te repareren. Dus bij issue's ff onderdelen bestellen en fixen.

• FicoF
fleppuhstein schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:00:
[...]

IK vindt het beter gebruik hem nu al zon 2,5 jaar. En heb het beeld 90 graden gedraaid. En had hierdoor al eerder breedbeeld dan tomtom dit aanbood. Zo zijn er nog meer voordelen. Waar ik werk zijn we gemachtigd om mijn merk pda te repareren. Dus bij issue's ff onderdelen bestellen en fixen.
Helaas kan ik geen geschikte PDA vinden, die alleen doet waar ik hem voor wil gebruiken. Calender / Adressen / Navigatie.

Verwijderd

FicoF schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:28:
[...]

Helaas kan ik geen geschikte PDA vinden, die alleen doet waar ik hem voor wil gebruiken. Calender / Adressen / Navigatie.
voor zover ik weet heeft elke pda wel een calender functie en navigatie kun je er op zetten alleen kan de pda veel meer daar naast maar om te zeggen dat je geen enkele pda geschikt hebt gevonden met de dingen die je opnoemt kan eigenlijk niet kloppen want ze kunnen het allemaal en calender functie zit niet in een tomtom navigatie systeem voor zover ik weet en als dat een van je eisen is kom je toch al gauw uit op een pda

Verwijderd

Ik gebruik op mijn Qtek S200 pda-telefoon het navigatieprg. iGo 2006+.(2008 testing, :-) ).
Werkt perfect hier met zo'n 60 contacten.
Als ik bvb op mijn pda een contact aanklik, dan kan ik via het optiemenu gewoon kiezen voor:"Navigeer naar", dan start iGO op en wijst me de weg naar mijn contact.

Zou dit niet meer willen missen: telefoon, pda, navigatie, muziek, eenvoudige foto's, etc...
Hij is klein, ik gebruik een Bluetooth gps-muis van Route 66, zit gewoon in mijn binnnenzak.
Niet zeulen met een apart navigatietoestel als je de auo parkeert, en ik kan hem zo ook gebruiken als stadsgids om bvb na een wandeling mijn hotelletje terug te vinden, :-)

• FicoF
Nou ik ben er ondertussen wel achtergekomen dat mijn wensen niet op enkel een nav.systeem kunnen. Ik zal dus opzoek moeten gaan naar een PDA. Die zoektocht kan wel even duren want ik zie nu al door de bomen het bos niet meer. Ik wil absoluut niet kunnen bellen met m`n PDA, dus er vallen wel veel af :)
Pagina: 1