Netwerkkabel + ADSL Modem

Pagina: 1
Acties:

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04-2025
Hallo,

Mijn zus is haar laptop gestolen en moet zich nu noodgedwongen behelpen met een oude Aldi PC.
Deze beschikt echter niet over een netwerkkaart, dus kan mijn zus de netwerkkabel op haar kot niet rechtstreeks in de computer pluggen. Mijn vraag is nu: wij hebben hier thuis nog een ADSL (Speedtouch USB) modem liggen. Als ik de netwerkkabel in die modem inplug, en vervolgens de modem via USB aan de computer hang, zal mijn zus dan verbinding kunnen maken met het net?

Bedankt

Tim

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 15:35
nee want dat usb modem heeft geen RJ45 aansluiting en tevens verwacht dat modem een DSL signaal en geen ethernet signaal.
Snelste en goedkoopste makkelijkste oplossing is een USB to ethernet convertor waarschijnlijk rond de 15euro wel te koop. Andere gewoon een PCI kaartje die rond de 8euro wel te koop is.

[ Voor 43% gewijzigd door The-Source op 19-02-2008 20:56 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Als je een ADSL abonnement hebt en de modem aansluit op de ADSL splitter ed, maar je moet meer zeggen, je kan de USB modem niet als netwerkkaart gebruiken.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 20:05

IEF

Why so serious?

Koop een netwerkkaart voor 5 euro ?

En nee, een USB ADSL modem kun je niet als netwerkkaart gebruiken.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 23:32
het snelste, goedkoopste en makkelijkste is het aanschaffen van een pci netwerkkaartje (10/100Mbit/s).

Kost inderdaad zo'n 5 hele euro's.

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04-2025
Bedankt voor de informatie! Het zal een PCI kaartje worden waarschijnlijk :)

Groeten

Tim

Verwijderd

Je kan ook een USB netwerkkaart kopen hoef je de PC niet te openen.
Pagina: 1