Pass through authentication met Citrix client werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik heb hier een vreemd geval.
Wij hebben een groot Citrix farm (voornamelijk Metaframe XPe, SP4, FR3).
Meestal bieden wij pubapps aan door middel van een shortcut naar een ICA file.
In de ICA file staat dan netjes dat er pass through authentication gebruikt moet worden.
Dit werkt allemaal prima, behalve op een 4tal recente Windows 2003 servers.

Let wel : het is niet het probleem dat pass through *naar* deze servers niet werkt, maar *vanaf* deze servers.

Dus : user A is ingelogd op een 'oude' server en start een .ICA file. De pubapp wordt netjes gestart met pass through authentication.
User A gaat nu naar de nieuwe Windows 2003 server en start dezelfde .ICA file. Wanneer er connectie is gemaakt, komt het windows logon venster in beeld.

De Citrix client is al opnieuw geinstalleerd - meest recente versie. Alle settings kloppen : allow pass through authentication, use local user and pass.

Wellicht kijk ik er door een tunnel visie overheen, maar ik kan het niet vinden.
Het kan niet aan de .ICA files liggen, want deze werken op tientallen andere servers wel netjes.

Tijd voor een nieuwe sig..

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Licenties?

elrobbo

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
We zijn er vanmiddag achter gekomen dat (schaam schaam) de regel "EnableSSOnThruICAFile=On" niet in de appsrv.ini stond in "C:\Program Files\Citrix\ICA Client".
Waarom dit daar niet stond snap ik niet echt, want bij mijn weten zou dat bij de installatie van de Citrix client wel goed gezet moeten worden wanneer je aangeeft dat pass through e.d. mogen.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Tja Koffie het is wel de bedoeling dat je zelf ook iets uitzoekt en niet gelijk posten. :P

Maar deze is lastig te raden van buitenaf....

offtopic:
DOe je ook al wat met application streaming in MPS 4.5 ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Koffie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:52:
We zijn er vanmiddag achter gekomen dat (schaam schaam) de regel "EnableSSOnThruICAFile=On" niet in de appsrv.ini stond in "C:\Program Files\Citrix\ICA Client".
Waarom dit daar niet stond snap ik niet echt, want bij mijn weten zou dat bij de installatie van de Citrix client wel goed gezet moeten worden wanneer je aangeeft dat pass through e.d. mogen.
Raar maar waar ligt dit aan het volgende: reboot bij de install=pass-through zal werken; geen reboot: won't work.

Heb dit al meermaals gezien op workstations, en het is inderdaad een annoying issue.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
seq_uence schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:14:
Tja Koffie het is wel de bedoeling dat je zelf ook iets uitzoekt en niet gelijk posten. :P

Maar deze is lastig te raden van buitenaf....

offtopic:
DOe je ook al wat met application streaming in MPS 4.5 ?
Ik werd enigzins in verwarring gebracht dat het dus op een stuk of 35 servers wel werkt, en op 4 niet :+

Ben nog niet bezig met application streaming, zijn wel bezig met een upgrade naar 4.5 (mag ook wel, XPe is behoorlijk EOL :P).

offtopic:
En nu weer het vreemde probleem dat het aanpassen van die .INI dmv Desktop Authority wel werkt onder W2K, maar niet onder W2K3 8)7

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:31

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Koffie, de volgende keer moet je het anders doen. Naar ica files verwijzen is ook een beetje ouderwets ;) Via wfcrun32 kan je naar een dedicated appsrv.ini verwijzen dit is vele malen makkelijker met passthrouh authentication.

En als je echt streaming wil doen sla Citrix streaming over en verdiep je in Softgrid. Citrix streaming is echt nog in z'n begin fase en loopt niet echt soepel. Zo kan je bijvoorbeeld niet eens een netwerk applicatie gevirtualiseerd opstarten.

En Presentation Server 4.5 is zooooooooooooooooo 2007 ;) XenApp :P

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 22-02-2008 13:53 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
ICA files verwijzen mag dan ouderwets zijn, het is een stuk makkelijker te handlen :)
Anders moet ik voor elke user een APPSRV.INI gaan editten enzo.

Maar, we zijn dus bezig met migreren naar CPS 4.5 :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Tylen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:50:
Koffie, de volgende keer moet je het anders doen. Naar ica files verwijzen is ook een beetje ouderwets ;) Via wfcrun32 kan je naar een dedicated appsrv.ini verwijzen dit is vele malen makkelijker met passthrouh authentication.

En als je echt streaming wil doen sla Citrix streaming over en verdiep je in Softgrid. Citrix streaming is echt nog in z'n begin fase en loopt niet echt soepel. Zo kan je bijvoorbeeld niet eens een netwerk applicatie gevirtualiseerd opstarten.

En Presentation Server 4.5 is zooooooooooooooooo 2007 ;) XenApp :P
wel xenapp roepen maar geen Microsoft Application Virtualization :P

softgrid is zooooo 2007 :+

A wise man's life is based around fuck you

• Tylen

Tylen

Koffie schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:57:
ICA files verwijzen mag dan ouderwets zijn, het is een stuk makkelijker te handlen :)
Anders moet ik voor elke user een APPSRV.INI gaan editten enzo.

Maar, we zijn dus bezig met migreren naar CPS 4.5 :)
Nope dat hoeft niet. Je zet die appsrv.ini gewoon op dezelfde locatie als die ica. Je overruled dan zegmaar de appsrv.ini in de %appdata% lokatie.

• Tylen

Tylen

Powershell schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:58:
[...]

wel xenapp roepen maar geen Microsoft Application Virtualization :P

softgrid is zooooo 2007 :+
_/-\o_ _/-\o_