Toon posts:

voeding sli con. op moederboard aangesloten per ongeluk

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views

Verwijderd

Topicstarter
toen ik me nieuwe voeding 550 watt inbouwde maakte ik een foutje doordat ik te snel te werk ging en een sli plug in me moederboard stak, toen ik het doorhad was het al te laat en me pc doet het gellukig nog, processor videokaart en pci sloten werken nog maar al me usb poorten en ps/2 poorten zijn overleden, nu kan ik niet meer in me bios heel irri dus en ik kan windows ook niet opnieuw instaleren mag dat nodig zijn want ik heb een pci kaart met usb poorten moeten kopen om weer achter me pc te kunnen zitten, nu is me vraag zijn er manieren om usb poorten en ps2 poorten nieuw leven in te blazen door ze van een ander moederboord af te halen of iets
want nu kan ik niet in me bios mischien een manier om in het bios te komen met een pci usb/ps2 poort
het is een asus dual board voor s775

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is me niet heel duidelijk wat je nu precies op wat hebt aangesloten maar het klinkt alsof de zekeringen van je USB poorten stuk zijn. Deze kan je alleen met wat handigheid vervangen.

De reden waarom je niet meer in je BIOS kan komen is misschien omdat USB Legacy support op disabled staat of dat deze functie alleen op de onboard USB poorten werkt. Probeer eens een BIOS reset.

[ Voor 34% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-02-2008 20:34 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ze idd om solderen, mits het in de poorten zelf ligt (en niet in een of andere chip). Dit is echter iets waar je wel enige soldeerervaring voor nodig hebt.
Mocht je een donorbord nodig hebben mag je altijd bij me aankloppen natuurlijk, heb er nog zat liggen :P

Maar doen de onboard USB headers het ook niet meer?

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 16:31

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Het zou fijner lezen zijn als je zinnen schreef.
Met hoofdletters.
En punten om het einde aan te duiden.
En eventueel komma's, maar dat hoeft niet.

Om op je vraag in te gaan;

Waarschijnlijk is een (of zijn meerdere) controller(s) dood.
En als je heel goed bent met de soldeerbout zul je eventueel wel een chip over kunnen zetten, maar ik vermoed dat je beter een nieuw moederplankje kan kopen.
Of leren leven zonder USB.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De zin is te lang om het e.e.a. duidelijk te maken. Zinnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. Ook de interpunctie is wel handig om het leesbaarder te maken.

Nu de vraag: heb je al geprobeerd je BIOS te resetten en druk je wel op de juiste toets om in het BIOS te komen.

Oh..... :w welkom op GoT

offtopic:
dragunova schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:36:
Met hoofdletters.

Tja.. dit leest dus ook niet lekker hè?

/me GA mompelt iets van pot... ketel... zwart.

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 19-02-2008 20:52 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:36:
De zin is te lang om het e.e.a. duidelijk te maken. Zinnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. Ook de interpunctie is wel handig om het leesbaarder te maken.

Nu de vraag: heb je al geprobeerd je BIOS te resetten en druk je wel op de juiste toets om in het BIOS te komen.

Oh..... :w welkom op GoT

offtopic:
dragunova schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:36:
Met hoofdletters.

Tja.. dit leest dus ook niet lekker hè?

/me GA mompelt iets van pot... ketel... zwart.
nou het bios heb ik niet gereset
weet ook niet of dat gaat werken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:14:
[...]

maar het bios kom ik gewoon niet meer in doordat die pci kaart met usb poorten en ps2 connector niet gepakt wordt tijdens het opstarten
de poorten zijn doorgebrand waarschijnlijk kheb nog wel andere moederboorden liggen, moet ik dan een chip veranderen of een van de usb headers?
of denk je dat een resetje alles oplost

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:14:
[...]

Probeer dat dan eens. Dan weet je of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:17:
[...]

Probeer dat dan eens. Dan weet je of het werkt.
zal dat dalijk eens testen want een nieuw mobotje is niet echt een optie heb laatst alles al vervange behalfe me mobo die is pas half jaart je oud.
maar als ik me xp niet meer op kom dan zal ik hem wel moeten vervangen want xp krijg ik ook niet opnieuw geinstald

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:14:
[...]

zal dat dalijk eens testen want een nieuw mobotje is niet echt een optie heb laatst alles al vervange behalfe me mobo die is pas half jaart je oud.
maar als ik me xp niet meer op kom dan zal ik hem wel moeten vervangen want xp krijg ik ook niet opnieuw geinstald
Als je input totaal niet meer werkt, en het vervangen van de poorten werkt niet, dan is de enige oplossing een nieuw mobootje kopen, anders kun je er natuurlijk niets mee.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik kan nu alles behalfe overclocken en in me bios
is voorlopig ff niet zo erg behalfe dan dat ik net een tijdje bezig was met oc-en en ik geluukig me standaard kloksnelheid weer heb ingesteld stel je voor dat hij nog in een te snelle klok stond die om de zoveel tijd vastloopt
nu os hij alleen wel iets te langszaam geklokt vooral met de koeler die er op zit

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik begrijp eruit dat je nu wél in het BIOS komt. Verder is je reactie te triest voor woorden. Het lijkt Nederlands maar jeminee....

ARME AOW’er

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Guardian Angel schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:14:
Ik begrijp eruit dat je nu wél in het BIOS komt. Verder is je reactie te triest voor woorden. Het lijkt Nederlands maar jeminee....
Dyslectisch wellicht?

Maargoed, je kunt je bios resetten toch?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Daarvoor hebben ze in Firefox de inline spellcheck. Lijkt me dan eerder gebrek aan inzet voor een leesbare post. Maar goed dat moet ie zelf weten want het bemoeilijkt alleen maar het vinden van een oplossing.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

offtopic:
Gaan we weer, je snap het toch wel wat hij bedoeld? Beetje gezond verstand gebruiken en je snapt heel goed wat hij bedoeld. ;) En moet zeggen spelling controle vind alleen spel fouten geen zin opbouw fouten. Ik heb er zelf ook last van dyslectisch en weet hoe lastig het is, en ik gebruik ook een spelling controle, maar help me vaak nog niet veel. Moet het nog stuk of 5 keer controleren en dan vind ik vaak nog fouten in de zinnen. Heb er beetje begrip voor en vraag het gewoon als het niet duidelijk is. ;)

Mensen die er last van hebben zijn er echt wel van bewust, en de meeste zullen echt wel hun best doen, en vaak veel meer hun best moeten doen om het zelfde te bereiken dan iemand die er geen last van heeft. En ik lees elke dag en schrijf elke dag best veel, zonder spelling controle zou het wel veel erger zijn. :P

(om een idee te geven heb hier dus 20 minuten over gedaan, je zult vast nog fouten vinden die ik dus op dit moment niet zie.)

No offense, maar wil gewoon wat begrip kweken zodat de mensen met een taal probleem niet gelijk afschrikken, en dat je echt niet 100% ABN hoeft te schijven, vind ik onzin, maar het moet wel begrijpbaar zijn voor andere. Het is een forum voor hardware liefhebbers en niet het forum der Nederlandse taal.

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 21-02-2008 01:08 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 10:15
offtopic:
mad_max234> in de SP staan totaal geen punten en hoofdletters, dat heeft volgens mij niets met een taalafwijking te maken en alles met luiheid. En zelfs nadat er wat over gezegd is blijft de TS posten alsof het msn is.
Jij als mede-dyslecticus zou in mijn ogen juist de TS moeten aanspreken, omdat hij, doordat hij dyslexie als een smoesje lijkt te gebruiken, nu niet bepaald positieve reclame maakt voor dyslectici op GoT.

Maar goed dit is inderdaad off-topic

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry hoor ben op werk en ik typ zo omdat ik overga in msn taal, op werk typ ik dan ook serieus en niet zo snel.Ik neem dit dus niet al te serieus, vooral de reacties van sommige debiele tweakers die willen testen of ik dyslectisch ben.
Dombo's als je je ergert dan post je niet en dan houd het op.
Wat ik eigenlijk wil weten is heeft iemand ervaring met het verwisselen van ps2 of usb poorten,
want een ps/2 poort bied ook uitkomst want ik kan NIET in het bios komen en dat is het enigste wat ik niet kan.
Zo duidelijk?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 10:41 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:39:
Ja sorry hoor ben op werk en ik typ zo omdat ik overga in msn taal, op werk typ ik dan ook serieus en niet zo snel.Ik neem dit dus niet al te serieus, vooral de reacties van sommige debiele tweakers die willen testen of ik dyslectisch ben.
Dombo's als je je ergert dan post je niet en dan houd het op.
Wat ik eigenlijk wil weten is heeft iemand ervaring met het verwisselen van ps2 of usb poorten,
want een ps/2 poort bied ook uitkomst want ik kan NIET in het bios komen en dat is het enigste wat ik niet kan.
Zo duidelijk?
Het verwisselen van de PS2 / USB poorten heeft geen zin, dat is alleen maar een soort doorgeefluik.

Je hebt waarschijnlijk een controller gesloopt die op het moederbord zit. Als je handig bent met electronica en solderen kan je hem proberen op te zoeken en te vervangen.

Ben je dit niet, dan kan je nog een PCI usb kaartje proberen, als dit niet werkt moet je toch een ander moederbord kopen...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je kunt ook normaal reageren, je hoeft niet meteen te gaan schelden :/

Als jij geen moeite wil doen om een béétje leesbare posts te maken, waarom verwacht je dan wel van ons dat we jouw 'msn-taal-letterbrij' gaan doorploeteren naar bruikbare informatie?

En het verwisselen van je ps/2- of usb-poorten is niet wat je wil, want hoogstwaarschijnlijk heb je de controller opgeblazen. Deze is niet zelf te vervangen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of je dyslectisch bent of niet boeit niet, dat je te lui bent om je posts over te lezen voordat je post (of om hulpmiddelen zoals browser met ingebouwde spellcheck te gebruiken) boeit wel, en de enige die zich als een debiele dombo gedraagt, is iemand die gaat flamen - nota bene tegen mensen die hem willen helpen :Z

Check je mail, dat soort gedrag tolereren we op GoT niet, verder heb je dit topic zelf verpest, allereerst door je posts niet fatsoenlijk te verzorgen, ten tweede door je medetweakers uit te schelden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.