Screen maar dan voor grafische progsels

Pagina: 1
Acties:

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 22:56
Hallo mensen.

Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een programma dat mij het volgende laat doen:
Ik log in op een pc via ssh, start een hoop grafische programma's (stel ik doe alleen acroread) is er nu een programma dat acroread kan detachen, zodat ik het later weer te zien kan krijgen door ergens anders die sessie weer te attachen. Voor CLI kan dat gewoon met screen, maar ik zoek dus iets wat het ook voor grafische stuff kan.

Iemand ideeen, want ik raak een beetje moe van alle zoekopdrachten die ik ondertussen gegeven heb hier en op google.

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
VNC gebruiken, eventueel via SSH?

• beefstick
sunoke schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:11:
VNC gebruiken, eventueel via SSH?
Dan kan ik toch niets detachen? Of ben ik nu gek? Als ik de pc waar ik op dat moment op aan het werk ben afsluit en dus ook de VNC verbinding naar de server verlies, en naar huis ga dan lijkt het me niet dat ik daar nog weer die zelfde VNC sessie kan openen. Dat is me in ieder geval nog nooit gelukt (maar dat kan misschien komen omdat ik dat niet snap ofzo)

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Je kan toch gewoon (als het windows is) de computer locken :p en dan connectie verbreken. Zodra jij dan weer er naar toe gaat (met hetzelfde account) dan kom je weer op je windows machine die nog gelockt is. Even unlocken met je password en je kan weer verder!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Wat denk je zelf, als je zo'n topic leest in het forum "Non-Windows Operating Systems" en daarbij de stille hint krijgt dat iemand via SSH wil inloggen?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:31

BoAC

Memento mori

beefstick schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:16:
[...]

Dan kan ik toch niets detachen? Of ben ik nu gek? Als ik de pc waar ik op dat moment op aan het werk ben afsluit en dus ook de VNC verbinding naar de server verlies, en naar huis ga dan lijkt het me niet dat ik daar nog weer die zelfde VNC sessie kan openen. Dat is me in ieder geval nog nooit gelukt (maar dat kan misschien komen omdat ik dat niet snap ofzo)
Ja hoor dat gaat prima. * BoAC heeft dat vaak genoeg gebruikt.. :)
VNCServer opstarten en met een client connecten. Na disconnect en connect had ik altijd weer het vorige scherm (zoals ik dat had achtergelaten) weer terug. Ik deed dat trouwens ook via SSH tunnels omdat ik verder niets open heb staan :P

[ Voor 17% gewijzigd door BoAC op 19-02-2008 20:28 ]

• beefstick
Ah ja dat met die vncserver werkt. Moet er dus wel speciaal een vncserver voor aanmaken, en het nadeel ervan is dat ik niet meer de beschikking heb over meer dan 1 window, ik krijg iets met een crappy twm :( , maar dat is vast wel te fixxen :) .

Als er nog iemand iets weet om zonder vncserver te kunnen werken dan hoor ik het graag.

[ Voor 0% gewijzigd door beefstick op 19-02-2008 20:58 . Reden: foutjes zijn niet de shizzle ]

Verwijderd

beefstick schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:57:
Ah ja dat met die vncserver werkt. Moet er dus wel speciaal een vncserver voor aanmaken, en het nadeel ervan is dat ik niet meer de beschikking heb over meer dan 1 window, ik krijg iets met een crappy twm :( , maar dat is vast wel te fixxen :) .

Als er nog iemand iets weet om zonder vncserver te kunnen werken dan hoor ik het graag.
VNC gebruiken we tegenwoordig niet meer dat is ouderwets en zeer traag. Google eens op FreeNX.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:26:
[...]

Wat denk je zelf, als je zo'n topic leest in het forum "Non-Windows Operating Systems" en daarbij de stille hint krijgt dat iemand via SSH wil inloggen?
Hard gewerkt vandaag, niet goed gelezen ;) 8)7

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• beefstick
ik ga eens naar dat freeNX kijken, als dat echt zo snel is als ze zeggen dan zou dat wel helemaal hip zijn natuurlijk. Maar dat kijken wordt niet meer vandaag, zit nog steeds op mn werkplek en ik denk dat het maar eens tijd wordt om naar huis te gaan. :+

Toch, als iemand een oplossing weet om dit zo te doen dat ik geen aparte schermpjes krijg waarin dan weer andere vensters zitten (dat heb ik nu dus met die vnc-server) dan hoor ik het graag.

Bedankt voor alle snelle reacties. Ik heb in ieder geval 1 oplossing (alhoewel ik die nog niet heel fijn vind) en als dat freeNX nog aan de gang te krijgen is dan hoop ik dat het een beetje beter wordt.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

werkt het niet om

code:
1
nohup <commando> &

uit te voeren? (niet getest)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

Brupje

3D nerd

beefstick schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:54:
ik ga eens naar dat freeNX kijken, als dat echt zo snel is als ze zeggen dan zou dat wel helemaal hip zijn natuurlijk. Maar dat kijken wordt niet meer vandaag, zit nog steeds op mn werkplek en ik denk dat het maar eens tijd wordt om naar huis te gaan. :+

Toch, als iemand een oplossing weet om dit zo te doen dat ik geen aparte schermpjes krijg waarin dan weer andere vensters zitten (dat heb ik nu dus met die vnc-server) dan hoor ik het graag.

Bedankt voor alle snelle reacties. Ik heb in ieder geval 1 oplossing (alhoewel ik die nog niet heel fijn vind) en als dat freeNX nog aan de gang te krijgen is dan hoop ik dat het een beetje beter wordt.
ik gebruik ook NX voor dit doeleinde en werkt fantastisch. Het grootste probleem dat ik heb is dat het geen open source is, daar moet ik helaas mee leren leven :P

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

• beefstick
Ik heb het inmiddels werkend (zowel vnc als nx) ik denk dat ik daar wel mee vooruit kan.

Dank voor de input.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
beefstick schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:54:
Je bedoelt dat elke VNC-sessie een nieuwe gebruikerssessie opent, en je wilt liever op de reeds openstaande sessie inloggen? Dan kan met x11vnc. Die kun je ook koppelen aan gdm of kdm zodat je computer een VNC server openzet als het inlogscherm wordt geopend bij het opstarten.

Verwijderd

Brupje schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:26:
[...]

ik gebruik ook NX voor dit doeleinde en werkt fantastisch. Het grootste probleem dat ik heb is dat het geen open source is, daar moet ik helaas mee leren leven :P
NX is an exciting new technology for remote display. It provides near local speed application responsiveness over high latency, low bandwidth links. The core libraries for NX are provided by NoMachine under the GPL. FreeNX is a GPL implementation of the NX Server.

Verwijderd

VNC zit standaard in gnome mocht je gnome gebruiken: System --> Preferences --> Remote Desktop. Daarna even een SSH tunneltje opzetten en klaar ben je.
Pagina: 1