[Philips LCD] Gaat niet aan wanneer hdmi aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Ik heb een Philips 26PFL7532 verbonden aan mijn PC met een DVI naar HDMI kabel. Nu werkt dit allemaal vlekkeloos, op één klein ding na.

Zodra ik de tweede monitor uitgeschakeld heb op mijn pc, de TV aanzet, en dán de tweede monitor inschakel, is er niks aan de hand.
Zodra ik mijn tweede monitor ingeschakeld laat, de TV uitzet, vervolgens weer aanzet krijg ik mijn TV met geen mogelijkheid ingeschakeld. Als ik dan de HDMI kabel uit de tv haal, de TV aanzet (geen probleem) en de HDMI kabel in de TV stop, krijg ik gewoon netjes beeld. Op één of andere manier weigert de TV aan te gaan als die HDMI kabel signaal heeft.

Ik heb geprobeerd de TV te resetten door de stekker er uit te halen, weer er in te stoppen, maar dan gebeuren er nog veel gekkere dingen: ik krijg een praktisch onleesbaar OSD op de TV (normaal lichtblauwe achtergrond met zwarte letters, nu een grijzige transparante achtergrond met zwarte letters).
De tv uitzetten en aanzetten helpt niet. Behalve de stekker er wéér uithalen, dan doet ie het normaal.

Iemand dit ook meegemaakt? Ik kan hier ook nergens iets over vinden.

Paulvogel ©

Verwijderd

Dit lijkt wel een beetje op mijn probleem die ik net gepost heb..
Zie topic "wegvallend beeld".. Welke videokaart heb je precies?

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Probleem is niet dat ik geen beeld heb of dat het beeld wegvalt, maar dat mn tv simpelweg niet aan gaat :P
Heb trouwens een 7600GT van BFG

Edit: TV probleem dus, geen videokaart probleem

[ Voor 15% gewijzigd door TimeClypse op 19-02-2008 20:52 ]

Paulvogel ©

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Iemand?

Paulvogel ©

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:23
Ik heb zelfde op me htpc gehad wanneer ik de niet de juiste drivers had (ati alleen) ik na het zappen niet terug kon, dus moest ik de htpc opnieuw starten naar goede drivers bleek probleem verholpen.

Welke drivers draai je beta of whql ?

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
163.75 WHQL drivers van nvidia voor windows vista...

Edit: ik zie dat er nieuwe drivers zijn, versietje 169, ik zal die eens installeren, kijken of het helpt..

[ Voor 51% gewijzigd door TimeClypse op 23-02-2008 01:42 ]

Paulvogel ©

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Nope, helpt niet... same problem
Modbreak:Gelieve niet <24u je posts omhoog te schoppen. Gebruik de edit-knop als je iets wilt toeveogen aan eerdere posts voorat een ander gereageerd heeft.

[ Voor 72% gewijzigd door dion_b op 23-02-2008 17:00 ]

Paulvogel ©

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Ik heb je topicstart nu vier keer doorgelezen en ik snap nog steeds niet hoe je de boel nu aangesloten hebt en wat je allemaal aangesloten hebt.

Hoeveel schermen hebben we het over? 2 of 3 (inclusief TV)?
Wat voor schermen zijn dat (Merk, model, dvi/vga)?
Welk OS gebruik je?
Hoe is de boel aangesloten (DVI/VGA/HDMI)?

Verder is het niet toegestaan om binnen 24 uur te reageren op een topic als je zelf al de meest recente post gemaakt hebt. Daar is de 'edit' knop voor bedoeld. Anders ben je je topic nodeloos vaak aan het 'kicken' en dat is niet toegestaan.

Tot slot vind ik in de topicstart niet terug wat je zoal zelf al geprobeerd, gezocht en gevonden hebt, inclusief de verschillende opties die in de FAQ naar voren komen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
kalizec schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:55:
Ik heb je topicstart nu vier keer doorgelezen en ik snap nog steeds niet hoe je de boel nu aangesloten hebt en wat je allemaal aangesloten hebt.
Ik heb een Philips 26PFL7532 verbonden aan mijn PC met een DVI naar HDMI kabel... spreekt voor zich
Hoeveel schermen hebben we het over? 2 of 3 (inclusief TV)?
Wat voor schermen zijn dat (Merk, model, dvi/vga)?
Welk OS gebruik je?
Hoe is de boel aangesloten (DVI/VGA/HDMI)?
- 2 schermen, 1x dvi (PC Monitor van Acer), 1x dvi > hdmi (LCD tv)
- Vista, zoals ook in bovenstaande berichten

Nogmaals: het is niet echt een PC probleem, meer een TV probleem, want die TV kan dus blijkbaar niet overweg met een signaal wat continu uitzendt. Als die kabel niet meer uitzendt of uit de TV wordt getrokken kan hij prima inschakelen.
Dus ook wanneer ik de tweede monitor in vista uitschakel, kan hij ook aan.
Verder is het niet toegestaan om binnen 24 uur te reageren op een topic als je zelf al de meest recente post gemaakt hebt. Daar is de 'edit' knop voor bedoeld. Anders ben je je topic nodeloos vaak aan het 'kicken' en dat is niet toegestaan.
ja baas
Tot slot vind ik in de topicstart niet terug wat je zoal zelf al geprobeerd, gezocht en gevonden hebt, inclusief de verschillende opties die in de FAQ naar voren komen.
Nou wat wil je nog meer weten....ik zie hier anders niks terugkomen in welke FAQ dan ook.. dus beetje zinloze toevoeging dit

Paulvogel ©

Pagina: 1