Ik wil Suse 7.0 en geen Rooie Hoed 6.7/7.0!!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk dat Linux er is. Ik wou het dus proberen. Ik installeer Suse 7.0 Na de setup kom ik mooi op de Desktop. Mooi 32bitkleuren enzo. Het werkt echt sneller als Win32. Na een tijdje wat configureren in de Gui. Denk ik: Boot effe. Ik dat gedaan...Ik zie nog effe wat van Lilo en dan nix. Windows partitie helemaal naar de klote. Dit houd me niet tegen om Suse te proberen. Dit ligt dus echt aan de Promise Ata-100 controller. Ik weet voor Rooie Hoed 6.7-7.0 er drivers zijn. Maar voor Suse vergeet het maar. Ik wil geen Rooie Hoed 6.7-7.0. Ik wil Suse

Of kan iemand mij van de kwaliteit van rooie hoed overtuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Het is Rood Hoofd toch :?

En RedHat 6.7 bestaat niet eens..

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry
you're right.
Boeit effe niet. Jullie weten wat ik bedoel :7

Ok anders geformuleerd: Is de promise ata100 controller ondersteund in Linux?

Zoja, welke Kernel-versie kan ik dan het beste pakken? 2.4?

Geen flame naar mensen die hard werken aan de ondersteuning van linux. Wil Linux beter zijn dan MS moeten ze ondersteuning voor populaire hardware zoals TNT2/Geforce series en Skoezie/IDE controllers beter maken want dit viel me toch tegen van een groeiend OS als Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6.7 bestaat idd niet, en haal dus gewoon die Fisher Bèta neer (RedHat 7.1). RedHat is beter omdat het meer de directorystructuren volgt van alle andere Linux distro's. SuSE is een beetje appart, met vreemd geplaatste files en directory's en vervangingen voor de rc.local en dergelijke meer. Blijf je dus graag een beetje bij de standaard, kies dan RH, wil je gebruiksgemak, maar wat minder nieuwe drivers en flashy stuff, neem dan SuSE. En in jou geval, zoek gewoon ergens die drivers en gooi ze in je systeem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 12:46

noshit

Er staan drivers voor de Promise ATA 100 op de Asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivers voor Redhat 6/7?

My God, dat gaat helemaal mis.

Drivers zijn niet afhankelijk van de distributie, maar van je kernel versie.

Je kan dus best ATA-100 ondersteuning hebben in Redhat 5.0

Als je maar een recente kernel (2.4.1.) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Het probleem dat er zo weinig drivers beschikbaar zijn/komen is omdat de fabrikanten een beetje tegenwerken.

1. Ze maken geen drivers voor Linux of andere unices |:(

2. Ze gegeven geen specificaties en/of broncode weg. |:(

3. Er moet betaald worden voor drivers :r

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
Op vrijdag 16 februari 2001 14:12 schreef ger24 het volgende:
Drivers voor Redhat 6/7?

My God, dat gaat helemaal mis.

Drivers zijn niet afhankelijk van de distributie, maar van je kernel versie.

Je kan dus best ATA-100 ondersteuning hebben in Redhat 5.0

Als je maar een recente kernel (2.4.1.) hebt.
Is niet helemaal waar ... iemand kan best een losse module("driver") ... schrijven ... hoeft dus niet perse bij de kernel te zitten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Hat = Rode Hoed

Red Head = Rood Hoofd, of "lekker wijf met rood haar op alle plaatsen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 13:57 schreef They_killed_DE_PAUS:

Geen flame naar mensen die hard werken aan de ondersteuning van linux. Wil Linux beter zijn dan MS moeten ze ondersteuning voor populaire hardware zoals TNT2/Geforce series en Skoezie/IDE controllers beter maken want dit viel me toch tegen van een groeiend OS als Linux.
Wat een onzin... Alle populaire videokaarten als de TNT2 en de Geforce worden ondersteund in Linux. SCSI werkt onder linux ook 10x beter dan onder Windows. De eerste Linux kernels gaven zelfs alleen support voor SCSI omdat Linux van oorsprong gericht was op server systemen, en die doen niet aan IDE. Dus het enige waarin ze soms wat achterlopen in verhouding met Windows is de IDE support, maar met een beetje up to date kernel (2.4.1) is de zooi prima gesupport. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 16:42
Ik zit hier dus met een promise fasttrak raid 0 systeem, en kan dus ook alleen maar red hat draaien, omdat die f*cking promise een binary driver schrijft, die alleen maar in red hat in te laden is.
Maar ik heb een oplossing gevonden, ik draai namelijk nu freebsd, deze ondersteunt mijn raid controller wel. Ik weet haast wel zeker dat jouw udma100 controller ook ondersteund wordt in freebsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 14:49 schreef Crasp het volgende:
...omdat Linux van oorsprong gericht was op server systemen
Linux was van oorsprong een cheape UNIX-kloon voor de 386.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Op vrijdag 16 februari 2001 15:15 schreef albiez het volgende:
Ik zit hier dus met een promise fasttrak raid 0 systeem, en kan dus ook alleen maar red hat draaien, omdat die f*cking promise een binary driver schrijft, die alleen maar in red hat in te laden is.
damn
DAT is pas een situatie waar de string "l4m3" toepasselijk is.
Alsof je hardware gaat aansturen in userland
ugh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 14:49 schreef Crasp het volgende:

[..]
De eerste Linux kernels gaven zelfs alleen support voor SCSI omdat Linux van oorsprong gericht was op server systemen, en die doen niet aan IDE. Dus het enige waarin ze soms wat achterlopen in verhouding met Windows is de IDE support, maar met een beetje up to date kernel (2.4.1) is de zooi prima gesupport. 8-)
Right, de eerste linux kernels ondersteunden dus echt _geen_ scsi, alleen een beetje hardware waar linus de beschikking over had (zoals een fins toetsenbord ipv. een amerikaanse :))
:
Hardware needed for running linux:
- AT-type harddisk controller (IDE is fine)
Pagina: 1