Dlink di524 + @home

Pagina: 1
Acties:

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 12:16
beste mede tweakers,
ik d8 toch al wat ervaring te hebben met netwerken ed, maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn @home verbinding te splitsen.

Ik kocht me eerst een linksys WRT54GC, goedkoop, compact en van een 'goed' merk. Ik plus m in, volg wizzard, maar die zegt geen verbinding te bekennen. Ik handmatig instellen, computernaam dhcp en zelfs mac adres clonen. Steeds niks, andere kabel ook nog geprobeerd, maar niks. Als ik de laptop rechtstreeks op het modem in plug werkt het wel.

Ik een vriend vragen die ook @home heeft en een linksys router, wel een iets geavanceerdere, maar dan zou de pret niet mogen drukken. Ik er naartoe, ding resetten en instellen net als de andere, eveneens geen resultaat.

Ik leen even van een andere vriend een oude msi router (54Mbit) plug m in en zonder wat in te stellen heb ik internet....:S

Ik terug naar de winkel en me een dlink di524 gekocht (toch ook een goed merk?). Plug m in, stel alles in en wederom geen beweging in te krijgen.

ik begin serieus aan mezelf te twijfelen, heeft nog iemand suggesties?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien handig om even te vermelden hoe je de boel dan hebt ingesteld? Dus screenshots van de router config, screenshots van ipconfig /all op de PC etc.

Verder is een toelichting over de gebruikte bekabeling en dergelijke ook geen overbodige luxe.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 12:16
Ik heb gewoon een kort kabeltje van het modem naar de router gelegt en deze op de wan poort aangesloten. Verder dynamic ip ingesteld en bij host name de cm......-a code ingetypt. Bij ipconfig /all geeft ie aan dat het ip adress 192.168.0.103 is.

screenshots kan ik nu ff niet maken, maar mischien zijn er nog suggesties? anders zal ik de screenshots binnekort posten

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat lijkt me wel in orde in elk geval. Die instelling klopt voor @home (al is die hostname tegenwoordig niet perse meer nodig geloof ik, maar kan iig geen kwaad) en je PC krijgt gewoon netjes een IP van de router.

Maar wat 'doet ie' precies niet dan? Kan je geen internetpagina's openen? Al geprobeerd om eens te pingen of een tracert uit te voeren? En dan bijvoorbeeld ook naar een bekend internet IP, om uit te vinden of het wellicht een DNS probleem is?

Bijvoorbeeld pingen en/of tracert naar het IP van home.nl: 213.51.129.38

Screenshots zijn iig altijd wel nuttig, je weet nooit of er toch niet ergens iets mis gaat. En als je dan toch in de router bezig bent, check dan ook meteen op de status pagina van dat ding (heeft ie vast wel ergens) of hij wel een IP van @home krijgt.

Toen het met die MSI router wel werkte, gebruikte je toen dezelfde kabels?

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 19-02-2008 18:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

je moet de modem even 5 tot 10 min van het stroom aflaten want je mac adres van je pc is geregistreert bij @home na die 5 tot 10 min kabel in de router en het moet werken
en volgens mij moet alles op auto staan hij moet een ip adres krijgen van @home
en volgens mij hoef je tegenwoordig geen hostname meer invullen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 18:58 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:56:
je moet de modem even 5 tot 10 min van het stroom aflaten want je mac adres van je pc is geregistreert bij @home na die 5 tot 10 min kabel in de router en het moet werken
en volgens mij moet alles op auto staan hij moet een ip adres krijgen van @home
en volgens mij hoef je tegenwoordig geen hostname meer invullen
Uhm, en sinds wanneer registreert @home MAC adressen dan? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord? Voor zover ik weet koppelt @home je DHCP lease tegenwoordig aan het MAC adres van je modem.

En aan het modem is niks veranderd, dus daar zal het probleem niet liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 19-02-2008 19:03 ]

Verwijderd

heb het ff uitgezocht
edit:
om er even op terug te komen, bij kabel internet is dat aan de hand van het mac adres van je pc word de lease gekoppelt en zodra je er een andere pc aan hangt moet je naar een inlog pagine om het andere mac adres te registreren je kabel provider
maar als je de modem 5 tot 10 min uit laat staan vergeet @home de lease aan dat mac adres en kun je alles er aan koppelen maar nu is de het mac adres van je pc geregistreerd en die komt niet overeen met die van je router daarom werkt het niet denk ik heb het al vaker meegemaakt
en dit was de oplossing

suc6 verder

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 19:24 ]

Pagina: 1