Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HTML] Lay-out verspringt bij springen naar anchor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel vervelend probleem. Ik heb een webpagina waarin ik naar anchers wil kunnen springen. Op zich geen probleem. Nu heb ik alleen als het venster kleiner is dan de pagina dat de content verspringt. Ik heb een kaal voorbeeld geplaatst op http://www.ijens.nl/test.html.

Deze pagina werkt prima als je venster groot (vooral hoog) genoeg is, maar als het venster minder hoog is dan het rode deel en je klikt op de link (Jump!) dan zie je dat de (blauwe) menubalk uit zicht verdwijnt... Dit terwijl de ancher in de DIV zit met de witte achtergrond, en deze mag scrollen...

Kortom, mijn probeem is dat het menu weg valt als het scherm kleiner is en ik spring naar het ancher...

Wie kan mij helpen?

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Mijn eerste gedachte was: ja dat lijkt me nogal logisch, want anders werkt je anchor dus eigenlijk niet want dan kwam niet in beeld waar je naartoe anchorde.

Werkt het op dezelfde manier als je van de div een iframe maakt (just a thought, het is niet echt mooi, maar lijkt me wel interessant)?
Anders misschien iets proberen met scrollto en JavaScript? Ik begrijp dat er mensen zullen zeggen dat je dan de anchor functionaliteit van een browser aan het nabouwen bent, maar misschien lost het het wel op...

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Probeer je niet een probleem op te lossen dat in de praktijk nooit een probleem zal zijn? Wie browst nu op zo'n klein formaat dat de site niet eens in het venster past? :)

Verder maak ik je topictitel wat beschrijvender zodat je misschien wat meer respons krijgt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor dit voorbeeld even een klein venster genomen. In werkelijkheid gaat het om de content van een site van 1000 x 600 px. Als iemand dan drie extra google bars en dergelijke heeft is het wel degelijk relevant.

Door het onLoad event kan ik de positie van de div's wel checken, maar dit werkt alleen als de pagina opnieuw wordt geladen. Dit gebeurt alleen als de link + anchor op een andere pagina staat.

De content in een iframe plaatsen is geen optie door de opbouw van de rest van de site. Verder lijkt het mij iets dat door goed gebruik van HTML op te lossen moet zijn, juist zonder scrollto zaken oid.

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:53:Verder lijkt het mij iets dat door goed gebruik van HTML op te lossen moet zijn, juist zonder scrollto zaken oid.
Dat lijkt me niet, want jij wilt eigenlijk dat de functionaliteit van een anchor anders werkt in een browser dan dat het nu doet. Heeft niet zoveel met 'goede' HTML te maken.

Ik vrees dat je echt aan de JavaScript moet. ;)

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.