Ik ben bezig met wat scripten om een aantal samba shares automatisch te connecten als ik inlog en op een bepaald wifi netwerk zit, dit heb ik allemaal redelijk werkend, echter loop ik tegen een probleem aan.
Om het SSID te bepalen heb ik 2 mogelijkheden gevonden:
en
Beide geven het goeie resultaat.
Echter, als ik het script via sleepwatcher aanroep geeft ie bij allebei de methoden een lege variabele.
als ik .wakeup los draai doet ie t wel goed, dus daar ligt het ook niet aan.
Omdat het misschien even kan duren voordat ie het ssid heeft, heb ik nog een sleep gezet in .wakeup , maar zelfs als ik die op 60 seconden zet doet ie het niet...
iemand een idee wat er fout gaat ?
Om het SSID te bepalen heb ik 2 mogelijkheden gevonden:
code:
1
| set AirportName to do shell script "/System/Library/PrivateFrameworks/apple80211.framework/Resources/airport -I | awk '/ SSID: / {print $2}'" |
en
code:
1
2
| set AirportName to do shell script ¬
"system_profiler SPAirPortDataType|awk -F\": \" '/Current Wireless Network/{print $2}'" |
Beide geven het goeie resultaat.
Echter, als ik het script via sleepwatcher aanroep geeft ie bij allebei de methoden een lege variabele.
als ik .wakeup los draai doet ie t wel goed, dus daar ligt het ook niet aan.
Omdat het misschien even kan duren voordat ie het ssid heeft, heb ik nog een sleep gezet in .wakeup , maar zelfs als ik die op 60 seconden zet doet ie het niet...
iemand een idee wat er fout gaat ?
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."