Toon posts:

[2003] Na uitloggen gebruikersgegevens van pc verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een servertje op te zetten, maar nu ben ik op een probleem gestuit. Als ik gebruik maak van roaming profiles wordt mijn profiel ook lokaal opgeslagen. Volgens mij wordt dit profiel gecached en als er dan geen netwerk is dat die persoon dan toch kan inloggen omdat die dan gebruik maakt van een lokaal profiel.

Kan ik er voor zorgen dat een profiel alleen op de server wordt opgeslagen dus alleen een roaming profile? En worden dan mijn bestanden gelijk op de server gezet want volgens mij gebeurd dit namelijk alleen als je uitlogt dat je bestanden dan pas op de server gezet worden. Is dit ook op te lossen?

Bedankt _/-\o_

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 18:42

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Je kan met een policy inschakelen dat je roaming cached profiles weer verwijderd worden (bij uitloggen)

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Ohwja bedankt heb wat gevonden: delete cached copies of roaming profiles dat zou dus moeten werken? Maar dan worden mij bestanden pas opgeslagen op de server als ik uitlog zeker, hoe kan ik dit oplossen dat ze gelijk op de server opgeslagen worden?

Bedankt!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:21:
Ohwja bedankt heb wat gevonden: delete cached copies of roaming profiles dat zou dus moeten werken? Maar dan worden mij bestanden pas opgeslagen op de server als ik uitlog zeker, hoe kan ik dit oplossen dat ze gelijk op de server opgeslagen worden?

Bedankt!
Ge kunt er ook voor zorgen dat dat profiel helemaal niet gecached wordt!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wil ik idd dat die helemaal niet gecached wordt maar welke policy is dat? En dan worden zeker mijn bestanden direct op de server opgeslagen? Dus kunnen jullie mij vertellen welke policy dat is en waar ik die kan vinden.

Bedankt!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zoek even op Folder Redirection. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Snake schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:23:
[...]

Ge kunt er ook voor zorgen dat dat profiel helemaal niet gecached wordt!
Nee helaas :P Wel kan je afdwingen dat een gebruiker niks mag wijzigen in z'n profiel, en ook dat een profiel na het uitloggen wordt verwijderd. Maar helemaal geen userprofile is bij mijn weten niet mogelijk. Zou ook niet fijn zijn voor de netwerkbelasting, er wordt toch nog best veel opgeslagen in C:\Users\User\Appdata\Local en LocalLow, die zijn er niet voor niets :P

Ik pas de titel even aan "Cached profile" zegt niet zo veel. Ik hoop dat mijn titel je probleem goed omschrijft. Anders kan je via topicreport een suggestie doen voor een betere :)

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 19-02-2008 20:23 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1