Luidsprekers en apparatuur uit VS halen

Pagina: 1
Acties:

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 11:09
Een goede middag,

gezien de verschillen in prijzen tussen de VS en Nederland (mede door de dollarkoers) leek het me interessant om een aantal spullen uit de VS te laten komen. Het gaat om een aantal boxen van JBL en verder een versterker en een microfoon-set. Alles bij elkaar gaat het om een redelijk groot bedrag, maar zelfs met de verzendkosten erbij is het nog een stuk lager dan in Nederland. Het grote probleem waar ik tegenaan loop is het feit dat ik niet weet welk bedrag aan heffingen er nog bovenop komt. Ik heb al contact gehad met de douane maar zij zeggen dat ik hiervoor bepaalde internationale productcodes van de betreffende apparatuur nodig heb voordat zij de heffingen kunnen berekenen. De internetshop in de VS heeft echter geen idee wat deze nummers zijn.

Heeft iemand ervaring met bestellen in de VS? Ik ben namelijk erg geïnteresseerd naar de heffingen die er nog bovenop komen. Want als er heel veel heffingen bovenop komen is het natuurlijk op den duur niet meer interessant

Verder nog een vraag van een andere categorie, in de VS gebruiken ze een andere netspanning dan in Nederland, maar alle apparatuur is wel gewoon geschikt voor 230V. Is het dan een kwestie van een ander snoer aan de adapter?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:33

MsG

Forumzwerver

Zover ik weet gebruikt USA 110 volt en heb je dus omvormer(s) nodig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Het zou leuk zijn als het werkt.
Met dvds en cds kom je vaak wel mee weg.
Kleren en apparatuur is ander verhaal. Denk niet dat je snel goedkoper uit bent.
Bovendien zoals gezegd is apparatuur allemaal 110v daaro.

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 11:09
Ja ik weet dat het allemaal 110 volt is in de VS, maar ik heb bij alle apparatuur gekeken die ik wil bestellen en het is allemaal geschikt voor 230 volt. Neem ik als voorbeeld mijn laptop, daar zit een adapter aan met input 100-240V / 50-60Hz en output is 19V gelijkstroom. Dus dan is het met een andere stekker opgelost. Net de vraag hoe dat bij die apparatuur zit....

In mijn geval gaat het bv. om een Crown 180A Amplifier en een AKG WMS40PRO Wireless Mic.
Bij de luidsprekers moet het sowieso geen probleem opleveren, aangezien dat allemaal niet op netspanning werkt.

Verder scheelt het qua prijzen toch wel heel erg veel, 2200 euro exc. btw volgens een Nederlandse offerte tegenover 2000 dollar inclusief verzendkosten maar zonder invoerheffingen/btw. Dat betekent dat ik toch wel heel veel kosten mag maken voordat mn amerikaanse producten duurder zijn.