• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 17:43
En volgens mij ligt het aan de videokaart. De PC is een P4P800 met pentium 4 en een ati x800pro videokaart. Wat voor vreemde dingen gebeuren er allemaal:

- Soms start de pc zomaar opnieuw op, meestal tijdens het opstarten
- Sommige films hebben rare kleuren (roze en groen)
- Soms krijg ik bluescreen met error van ati
- Soms wordt het beeld in 1x zwart en kan ik niks meer doen
- Als ik soms een cd in de drive doet gaat het beeld ook zwart
- Als ik achterin de computer kabels aanraak crashed de pc soms (restart, of vreemd beeld)
enz.

Dit leek me op een videokaart probleem. Wat heb ik al gedaan: format enz. uiteraard met nieuwe drivers maar hielp niet. Videokaart zat ook goed vast gewoon.

Videokaart kapot?

Kast is Coolermaster Centurion 5 met daarbij geleverde voeding en die schijnt wel OK te zijn.

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

ik zou zeggen, haal ergens even een 2de videokaart vandaan en test die even met je systeem.
het is moeilijk te zeggen zo, zou ook aan je moederbord kunnen liggen maar videokaart is idd wel aannemelijk

grtz alex

Verwijderd

is er aan de kaart gerommeld ??

Verwijderd

wat voor voeding heb je trouwens??

Verwijderd

Het scheeld als je het volgende vinkje even uit zet voor het troubleshooten. Als die al niet uit staat... Want je hebt het zelf al over dat je een BSOD gezien hebt met een ATi error.. Anyway check 't even.

Rechts klikken op deze computer > eigenschappen > geavanceerd > bij het kadertje 'Opstart en Herstelinstellingen' klik je op instellingen en dan haal je het vinkje weg bij 'De computer automatisch opnieuw opstarten'.

Als die dus al niet weg is..Heb namelijk het vermoeden dat de meeste van je spontane reboots dus eigenlijk een bsod is die je dus niet ziet. Krijg je na het opstarten dan de meldingen "Het systeem is herstelt van een ernstige systeemfout"???
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:54:
wat voor voeding heb je trouwens??
Meet ook je voeding even door met een multimeter ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 16:55 ]