Toon posts:

Wireless-N (draft) accesspoint aanbevelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een redelijk grote appartement waar al een bedrade netwerk loopt. Ik wil hier graag een wireless accesspoint aan toevoegen zodat we ook wireless op het internet kunnen.

Ik heb het eerst met een wireless-G accesspoint geprobeerd. Helaas was het bereik hiervan niet genoeg om overal in het huis een draadloze connectie te maken.

Omdat de nieuwe wireless-N (draft) wireless een grotere bereik hebben, heb ik toen de Netgear wnr834b router aangeschaft, en deze ingesteld als accesspoint (DHCP uitgezet).

Op zich werkt dit goed. Ik heb een veel beter bereik dan wireless-G en het internet doet het nu ook draadloos.

Alleen merk ik nu dat de (draadloze) verbinding vaak (te vaak) uitvalt. En ook heb ik vaak dat ik niet op het wireless kom. Het signaal is er dan (ong. 50%), maar het duurt minuten voordat ik een IP adres krijg. En soms krijg ik er helemaal geen.

Ik vermoed dat het aan de Netgear wnr834b ligt, want ik heb op verschillende sites matige reviews hierover gelezen.

Vandaar mijn vraag: Kan iemand mij een goede, betrouwbare wireless-N accesspoint aanbevelen. Een router mag ook, mits hij als accesspoint in te stellen is.

Alvast bedankt!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:11:
[..]

Vandaar mijn vraag: Kan iemand mij een goede, betrouwbare wireless-N accesspoint aanbevelen. Een router mag ook, mits hij als accesspoint in te stellen is.
[..]
iedere router is als accesspoint in te stellen mits je DHCP kan uitschakelen. Dus maak daar maar geen zorgen over.