Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software/Hardware ter inventarisatie van CDs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi :)

Ik zoek voor een bedrijfs omgeving software om ons kistje met cds goed te kunnen inventariseren. Wat ik wil is een databank met onze huidige cds. Het gaat hier om enkele honderden cds, drivers, software, fotos, informatie, van alles. Heeft er iemand ervaring met goede software, of advies hoe het beste je rommeltje goed op orde te krijgen ?

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

excel?

Verwijderd

Topicstarter
Optie, ik wil ook kunnen zoeken. En categorieen aanmaken, kan allemaal met Excel, maar ik zoek hiervoor software die specifiek daarvoor gemaakt is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:05:
Optie, ik wil ook kunnen zoeken. En categorieen aanmaken, kan allemaal met Excel, maar ik zoek hiervoor software die specifiek daarvoor gemaakt is.
Tja ik dacht dat excel juist was voor database bestanden, die moet je dan ook een vriendelijke interface kunnen geven via andere programma's...
Moet het iets zijn dat van alle locaties toegankelijk is en ook via het internet, of moet het iets zijn dat op maar 1 pc draait of op 1 server?

Verwijderd

Topicstarter
Liefst voor 1 pc, het is voor ons administrator team op het werk. Het is niet de bedoeling dat de gebruikers erbij kunnen, het gaat hier om o.a. Windows Operating systemen met licentie, en overige licentie software.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

o.a. http://www.whereisit-soft.com/ :)

Dit is toch makkelijk te vinden?

CD inlezen, klaar, volgende CD inlezen, klaar, volgende..............

[ Voor 41% gewijzigd door Guardian Angel op 19-02-2008 16:12 ]

ARME AOW’er

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Een database in access maken misschien?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:10:
o.a. http://www.whereisit-soft.com/ :)

Dit is toch makkelijk te vinden?

CD inlezen, klaar, volgende CD inlezen, klaar, volgende..............
Bedankt zal hier eens naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:11:
Een database in access maken misschien?
Goede optie, overige software kan te uitgebreid zijn, en hiermee kan ik het zelf op maat maken. Ben handig met dat soort programmeer "talen" dus komt goed.

Verwijderd

Het lijkt mij persoonlijk dat je beter afbent met iets dat je zelf met het Office paket in elkaar zit (excel/Access) dan dat je software van derden gebruikt...

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:14:
[...]

Goede optie, overige software kan te uitgebreid zijn, en hiermee kan ik het zelf op maat maken. Ben handig met dat soort programmeer "talen" dus komt goed.
Nou, wat wil je nog meer dan?
Vragen naar de bekende weg een beetje lijkt me dit. Als je handig genoeg ben om een Acces database in elkaar te klussen ben je ook handig genoeg om een paar zoektermen op Google af te vuren dacht ik zo? :)

Verwijderd

Topicstarter
Mening van anderen, altijd handig. Iedereen heeft zo zijn eigen idee van dit.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wij hebben zo'n Stakka, zit een leuk stukje software bij, is volgens mij een variant op die whereisit, maar dan met herkenning als je een CD in de stakka stopt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14

weebl

YARR!

Kijk anders eens naar zo iets:

http://www.cdcarousel.com/

Er zijn redelijk wat vergelijkbare apparaten. De ene nog chiquer dan de andere :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:16:
Het lijkt mij persoonlijk dat je beter afbent met iets dat je zelf met het Office paket in elkaar zit (excel/Access) dan dat je software van derden gebruikt...
Maar dan zul je wel alle data moeten inkloppen en dat voorkom je door een programma te gebruiken dat dit al grotendeels voor je doet. Dan nog zul je aardig wat moeten intypen maar elke keer dat het vingertje minder op de toetsen ramt is mooi meegenomen. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:46:
[...]

Maar dan zul je wel alle data moeten inkloppen en dat voorkom je door een programma te gebruiken dat dit al grotendeels voor je doet. Dan nog zul je aardig wat moeten intypen maar elke keer dat het vingertje minder op de toetsen ramt is mooi meegenomen. :)
Dat klopt zeker, maar het gaat mij meer om het bijhouden van gegevens :)
Als een programma dat doet prima, maar dan wel 1 die een output in txt of dergelijks zet zodat je de gegevens afhankelijk van dat programma kan gebruiken

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:57:
[...]
Dat klopt zeker, maar het gaat mij meer om het bijhouden van gegevens :)
Als een programma dat doet prima, maar dan wel 1 die een output in txt of dergelijks zet zodat je de gegevens afhankelijk van dat programma kan gebruiken
Dat doet dus dat whereisit programma. Er zijn nog een zooi van dat soort programma's. De hele inhoud wordt opgeslagen, dus alle files, eventuele benaming etc. etc.

Exportmogelijkheden zijn er natuurlijk ook.

ARME AOW’er

Pagina: 1