[XP] wel pingen, maar niet browsen

Pagina: 1
Acties:

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik heb een vreemd probleem dat zich voordat op een van mijn lokale profielen op mijn laptop (XP Home Edition), op de andere twee profielen is er geen probleem:

Ik kan gewoon een verbinding leggen met de router, zowel draadloos als bedraad, hierbij krijg ik netjes een lokaal ip adres en kan ik de andere (vaste) pc ook gewoon benaderen. Daarnaast kan ik gewoon pingen naar bijvoorbeeld www.google.nl. Als ik echter probeer om te browsen, zowel via IE als Firefox, krijg ik de melding pagina niet gevonden. Het ligt niet aan foutieve proxyinstellingen, want die staan uitgeschakeld (sowieso doet het probleem zich voor in meerdere browsers). Ik heb deze laptop zojuist op een werklocatie gebruikt (zonder domein, gewoon inprikken en het internet op) en daar werkte alles goed. Het probleem doet zich dus alleen thuis voor, en enkel op 1 profiel. Iemand een oplossing?

Nu ik op een van de andere profielen werk blijkt dat ik wel naar gathering.tweakers.net kan surfen, maar alle andere domeinen (zoals www.google.nl www.tweakers.net en www.nu.nl) werken niet. Ook het pingen werkt exclusief op gathering.tweakers.net. Het lijkt wel alsof ik op een domein vast zit.

[ Voor 14% gewijzigd door nota op 19-02-2008 15:24 ]

If you think sex is a pain in the ass, try different position

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Aangezien je kan pingen naar URL's is je DNS server goed geconfigureerd.

Ik denk dat het meer ligt aan de browsers. Draai jij toevallig Panda of Norton?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• nota
zie update van openingspost en ik kon zojuist heel even kort op www.google.nl (geen cache, want zoekopdracht werkte wel). Nu werkt dit ook niet meer.

[ Voor 69% gewijzigd door nota op 19-02-2008 15:28 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Aha, dan denk ik dat het toch een DNS fout staat. Draai eens op bije computers ipconfig /all in een dosbox en vergelijk die gegevens.

• nota
waarop vergelijken? Op DNS-server?

• nota
DNS-servers van beide pc's staan op 192.168.1.1 (adres van de router)

Verwijderd

probeer eens je dns cache te legen. Command Prompt opstarten, hier "ipconfig /flushdns" intikken en op enter drukken. Probeer het nu nog eens.

Als het een laptop van de zaak is kan het natuurlijk zijn dat er wat geblokkerd staat dmv beveiligings software.

Verwijderd

nota schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:32:
DNS-servers van beide pc's staan op 192.168.1.1 (adres van de router)
kan je hier eens je dns van je provider invoeren. Ik denk dat je problemen dan verholpen zijn.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Voer eens deze 2 in:

netsh int ip reset log.txt
netsh winsock reset

en dan herstarten

• nota
alle genoemde oplossingen geprobeerd maar het lijkt geen effect te hebben. Het lijkt er op alsof ik na het opnieuw opstarten van de pc een korte tijd een aantal willekeurige websites kan bezoeken (zojuist 4 verschillende), maar na een paar minuten werkt geen enkele nieuwe website meer. Pingen werkt wel naar de reeds bezochte sites, en ik kan deze ook opnieuw blijven bezoeken. Pingen naar nieuwe sites werkt dan ook niet meer.

edit: ook reeds bezochte websites werken soms niet meer. Het lijkt allemaal nogal willekeurig en niet reproduceerbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door nota op 19-02-2008 16:17 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
dit soort grappen heb ik wel eens gezien bij iemand thuis (robotic router geloof ik). Oplossing was de firmware v/d router/modem updaten

you had me at EHLO

• nota
Op zich zou het aan de router kunnen liggen, maar het is nogal vreemd dat de andere pc (met Vista) wel gewoon goed draait.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Dit probleem had ik laatst bij familie thuis met een KPN SpeedTouch. Oplossing? Router opnieuw opstarten.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02 19:03

krvabo

MATERIALISE!

Ik zou eigenlijk denken aan beveiligingssoftware:
Roman schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:22:
Ik denk dat het meer ligt aan de browsers. Draai jij toevallig Panda of Norton?
of een firewall die je niet meer doorlaat omdat er bijvoorbeeld een backgroundproces draait zoals een trojan of virus? Kijk eens in windows task manager of er rare processen instaan.

Als het echt zo is dat je ipconfig /flushdns hebt gedaan en de dnsservers van je provider hebt ingesteld dan denk ik dat we dns kunnen uitsluiten.
Probeer toch voor de zekerheid nog eens om als (primaire!) dns deze in te stellen van openDNS: 208.67.222.222 / 208.67.220.220

Als het dan nog niet werkt kun je eens proberen je router of modem opnieuw te starten zodat de cachetables daar worden leeggegooid. Soms helpt het weleens :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• johnz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-01 11:28
Nota,
Heb je al een oplossing? Ik heb sinds 230208 hetzelfde probleem.
Meerdere PC's draadloos op een router welke weer aan een speedtouch modem hangt.
Eén van de pc's kan na 5 minuten niet meer internetten. Dit geldt voor alle login's en zowel draadloos als bedraad.

Bovenstaande tips helpen niet. Na herstart werkt het weer eventjes.

Ander PC's geen probleem. Pingen naar probleem pc lukt niet, pingen vanuit probleem lukt wel (naar andere pc's en naar google). Ook ftp'en vanuit probleem pc gaat goed.
Wie heeft de oplossing?
John
Pagina: 1