• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 13:42
Ik heb reeds voor mijn broer een computer in elkaar gezet. Echter start deze nu zomaar midden in de nacht op en soms ook overdag.

Specs;

Asus P5W DH Deluxe
Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz, 1066 MHz, 4 MB , Boxed
EVGA GeForce 8600 GTS Superclocked 256 MB, PCI-e 16x
Antec Sonata III 500 Zwart, 500 Watt (met 22 AMP op 12 volt lijn)
Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
OCZ Memory Special Ops Edition DC 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2

Nu heb ik al naar de ASUS website gekeken of er een bios update aanwezig was, wat mogelijk dit probleem zou tackelen, echter de release notes laten merendeels enkel "provide CPU support".

Wat heb ik gedaan.

> Boot on LAN uitgezet. (wake up on lan)
> Check of er contact zat buiten de koperen pinnetjes die het moederbord van de Systeem kast houden
> Check voor bios update.
> 24 pin opnieuw aangesloten (+ die ene bij de CPU)
> PowerButton opnieuw aangesloten

Iemand een suggestie van wat ik nog zou kunnen proberen?

Verwijderd

Sommige mobo's hebben ook de optie dat de pc opstart bij een signaal van de muis of het toetsenbord. Kijk hier eens naar.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:29:
Sommige mobo's hebben ook de optie dat de pc opstart bij een signaal van de muis of het toetsenbord. Kijk hier eens naar.
Dit idd, je hebt bepaalde USB poorten die je computer "wakker" maken bij aanraking alleen al van het apparaat.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Of nog simpeler: Windows Update? Mijn Mediacenter start daar soms ook op de gekste tijden voor op en niet alleen op de ingestelde tijd.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je er aan het eind toch niet uitkomt kan je altijd nog een stekkerblok met schakelaar gebruiken. Is nog veiliger ook met onweer.

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 13:42
chaoscontrol schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:31:
[...]

Dit idd, je hebt bepaalde USB poorten die je computer "wakker" maken bij aanraking alleen al van het apparaat.
Dit is een instelling in de BIOS of Windows zelf?

EDIT: even gekeken, inderdaad toen ik de spatiebalk van zijn toetsenbord aanraakte (een Trust Wireless ding) ging de PC aan. Echter toen ik keek in de BIOS voor de Power On functie stond die als Disabled aangegeven.

Ik het dit aangepast naar CTRL+ESC en nu doet hij het niet meer. In iedergeval tot nu.

Dank voor de suggestie.

[ Voor 36% gewijzigd door Killion op 19-02-2008 15:52 ]

Pagina: 1