Mail probleem met hetnet

Pagina: 1
Acties:

• rvanlaarhoven
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 14:14
Sinds enige tijd heb ik het volgende mailprobleem op mijn bedrijf:

Mijn zakelijke site en e-mail wordt beheerd door hostje.nl. De zakelijke internet verbinding loopt via hetnet.nl.
Wanneer ik nu e-mail verstuur, dan gebeurt het regelmatig dat de e-mails soms wel en soms niet aankomen. Dit is onafhankelijk van de geadresseerde; soms komt de e-mail wel en soms komt de e-mail niet aan op datzelfde adres. Ik krijg ook nooit een foutmelding terug; de betreffende e-mails verdwijnen in een zwart gat. Ik heb hierover met hostje.nl gesproken en die geven aan dat ze met hetnet.nl wel meer soortgelijke problemen hebben.
De e-mail client (outlook 2003) staat goed geconfigureerd (SMTP server staat op mailhost.hetnet.nl).
E-mail ontvangen levert geen problemen op.

Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen en liefst wat tips of een oplossing?

Alvast bedankt.
René

Verwijderd

Samenvattend:

Je hebt een hetnet verbinding, je laat hosten bij hostje en je stuurt je mail uit met de hetnet mailserver.
Je gebruikt hostje dus niet om mail uit te sturen, denk je.
Maar hostje doet mail voor je, dus ik neem aan dat hostje mail doorstuurt naar jou, die binnenkomt op je domein? Of heb je misschien een account bij hostje waar je mail checked? In dat laatste geval kan t zo zijn dat je bij beantwoording probeert te sturen met de mailserver van hostje.

Kijk es bij accounts. Als je maar 1 account gebruikt, die van hetnet, dan heeft hostje niets te maken met dat probleem. Het is dan een hetnet probleem.
Heb je meerdere accounts staan, dan is t waarschijnlijker dat je er ooit 1 gemaakt hebt voor hostje en je probeert mail uit te sturen via hen.
Je kunt dan testen via welke account t wel werkt en via welke niet.