Ik wil een grid maken op een form, en ervoor zorgen dat mijn muis hier op snapt.
Momenteel heb ik volgende code:
Het grid wordt getekend, als ik componenten in mijn bestaand programma sleep, moet ik het grid de hele tijd refreshen wat veel CPU power kost.
Maar het eigenlijke probleem is dat mijn cursor nu traag beweegt, maar niet echt wilt snappen op het grid.
Iemand een idee?
Momenteel heb ik volgende code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| private void drawgrid() { Graphics g = this.CreateGraphics(); for (float i = 0; i <= this.ClientSize.Width; i += 20 * 1) { for (float j = 0; j <= this.ClientSize.Height; j += 20 * 1) { g.DrawLine(Pens.Black, new Point((int)i, (int)j), new Point((int)i + 1, (int)j)); } } private void Form1_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e) { int grid = 1; Point pos = new Point(grid * ((e.X + grid / 2) / grid), grid * ((e.Y + grid / 2) / grid)); Cursor.Position = this.PointToScreen(pos); } |
Het grid wordt getekend, als ik componenten in mijn bestaand programma sleep, moet ik het grid de hele tijd refreshen wat veel CPU power kost.
Maar het eigenlijke probleem is dat mijn cursor nu traag beweegt, maar niet echt wilt snappen op het grid.
Iemand een idee?