Toon posts:

[OL2003] Auto enable - Adresboek van Outlook optie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om bij Contactpersonen in Outlook 2003 de optie Adresboek van Outlook automatisch via een script of een programma aan te zetten?

Via google, Petri, Technet, etc kan ik helaas geen oplossing vinden.
RegMon en RegShot leveren ook geen oplossing.

Ik kan zelf een script maken met AutoIT, maar dit gebeurd on the fly en niet in 1x.
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben die tegen dit probleem aanloop of althans een oplossing voor zoek.

Heeft één van jullie enig idee hoe ik dit automatisch kan inschakelen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoebedoelje?

Als je een ander adressenboek als standaard wilt zien, kan je dat gewoon in de opties aangeven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:11:
Hoebedoelje?

Als je een ander adressenboek als standaard wilt zien, kan je dat gewoon in de opties aangeven.
Ik bedoel als je in een exchange omgeving meerdere contactpersonen containers hebt.
Als je deze contactpersonen containers beschikbaar wilt hebben bij de knop Aan, dan ga je naar die desbetreffende container en gaat naar eigenschappen, vervolgens naar tabblad Adresboek van Outlook en daar vink je de optie aan voor toevoegen aan e-mail adresboek.

Deze optie moet handmatig ingesteld worden en daar kan ik alleen geen script voor vinden of een manier dat ik dit kan automatiseren.

Dus mijn vraag is dan hoe kan ik dat automatisch configureren voor gebruikers in plaats van de gebruiker de opdracht te geven om dit zelf aan te vinken?

Verwijderd

Topicstarter
Geen suggesties of ideeën?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb de handicap dat ik geen Exchange-gebruiker ben :P

OL-> Ctrl-Shift-b ->extra->opties->volgorde en standaardselectie aanpassen is dus niet wat je zoekt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:58:
Ik heb de handicap dat ik geen Exchange-gebruiker ben :P

OL-> Ctrl-Shift-b ->extra->opties->volgorde en standaardselectie aanpassen is dus niet wat je zoekt?
Wat ik bedoel is dus het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~iznogoud/Overige/Contactpersonen.JPG

Op moment dat je meerdere Contactpersonen containers hebt en je zat dit vinkje aan, dan krijg je bij het versturen van een nieuwe mail de volgende Contactpersonen container bij de knop AAN erbij.
Zie volgende afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~iznogoud/Overige/ContactpersonenAan.JPG

Ik weet dat dit Outlook 2007 is, maar het principe werkt exact hetzelfde in Microsoft Outlook 2003 en zelfs 2000. Maar ik ben op zoek naar een manier dus gescript kan worden zodat ik al die gebruikers daar niet mee lastig hoef te vallen en het keer op keer uitleggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laatste poging dan maar?
Pagina: 1