Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
Mijn moeder gaan binnenkort wat mensen in Gambia gelukkig maken met een laptop.
Ik heb twee laptops staan waar een engelse versie van windows xp op moet. Ik heb alleen een NL versie thuis. Op de laptops staat nu ook de NL versie van XP. Nu wil ik deze veranderen en iets zegt mij dat dit ook kan.
Ik heb wat gegoogeld en hier gekeken en mensen hebben het over MultiUser Interface packs, maar ik kan hier verder niet veel over vinden.

Weet iemand hoe ik hiermee verder moet en of het sowieso kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

is gewoon een exe bestand welk je installeert. Daarna is je O/S de gewenste taal. Ik geloof wel dat die packs pay only zijn, dus is mischien lastig te vinden / downloaden.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:11
Taal veranderen kan alleen met een speciale versie van Xp :)

De corporate XP Pro wel te verstaan.
Deze is engels en kan je met MUI-packs andere talen laten weergeven.....
In jouw geval niet mogelijk dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
fo sho?
damn, das vervelend. dan moet ik dus op allebei windows helemaal opnieuw installeren. hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:22
Ik weet dat ubuntu geen win xp is, maar ubuntu komt in meerdere talen, en moeten zij speciefiek windows-only applicaties draaien?

[ Voor 63% gewijzigd door bas-r op 19-02-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
ja, ze moeten office kunnen draaien. ik ga me ook niet verdiepen in een ander os dan xp. ik heb ergens een kuchestrippedhoesthoestxpversiekuche vandaan getoverd, dus ga daar maar mee aan de slag.
ben benieuwd wat ik me daarmee op de hals haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252297

the_nowhereman schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:47:

dit is inderdaad de enige methode die ik weet waardoor dit mogelijk wordt.

het hoeft geen corporate te zijn =D een pro sp2 is ook goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
the_nowhereman schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:47:

Even voor de duidelijkheid:
Corporate XP Pro bestaat niet, dat is de naam die aan een zekere warezed versie is gegeven toen XP net uit was.

Je hebt een engelstalige XP Professional nodig en een VLK licentie + de licentie voor de MUI zelf waarmee je de verschillende talen kan installeren.

Met andere woorden, als je juist van NL naar EN wil heeft een MUI geen nut ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Ik neem aan dat je gewoon een legale versie hebt van Windows xp pro NL? Dan kan je die key volgens mij ook gewoon gebruiken + activeren op een engelstalige versie...

En een engelse versie van XP vinden > downloaden is echt niet zo moeilijk hoor. Verder zoeken dan je neus langs is zeg ik altijd ;) En voor jou dus ook legaal indien je dus de nederlandse versie legaal hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252297

legaal illegaal 't werkt allemaal (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

illegaal alleen niet op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:11
alt-92 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:26:
[...]

Even voor de duidelijkheid:
Corporate XP Pro bestaat niet, dat is de naam die aan een zekere warezed versie is gegeven toen XP net uit was.

Je hebt een engelstalige XP Professional nodig en een VLK licentie + de licentie voor de MUI zelf waarmee je de verschillende talen kan installeren.
Ok mijn woordkeuze was misschien niet geheel helder maar das was wel wat ik bedoelde
Corporate = VLK (in mijn woorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
ok nevermind :)
er staat allebei xp home nl op, dus dat wordt een verse install. no prob!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 14:29

Ace

Happy Happy Joy Joy

Wat is eigenlijk de reden dat er een complete re-install is vereist om XP van taal te veranderen. Wij hebben op het werk NL en FR XP Home versies en het zou toch verdomd handig zijn als het veranderen van taal gewoon 2 keer klikken en een reboot was ipv re-install of nieuw image.

Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen waarom het zo'n drama moet zijn om de taal te veranderen, veel meer dan een language pack met verschillende vertalingen kan er toch niet voor nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 22:27

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Als je van te voren weet dat je graag makkelijk van taal wil kunnen wissselen moet je dus ook juist de XP + MUI nemen.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ace schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:31:
Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen waarom het zo'n drama moet zijn om de taal te veranderen, veel meer dan een language pack met verschillende vertalingen kan er toch niet voor nodig zijn?
Geschiedenis en backwards compatibility.

XP is eigenlijk nog het laatste restant van de 'oude' NT tak waarbij de codebase niet zonder meer meertalig uit te voeren is.

Vroegah onder win98 kon je ook nog eens een engelse IE op een NL Windows installeren, en dat gaf vaak genoeg doffe ellende omdat de shell integratie van IE componenten met OS componenten er dan voor zorgde dat de helft van je menustructuren en dialogen dan lichtelijk schizofreen eruit zagen.

Dat wil je niet moeten ondersteunen in een zakelijke omgeving; eigenlijk ook de enige omgeving waar je dat vaker zal tegenkomen, vandaar ook dat enkel Enterprise licensed versies van een MUI (multilanguage User Interface) language pack konden worden voorzien.

Met de start van de ontwikkeling van Vista is daar al rekening mee gehouden.

Dat je dat Vista systeem achteraf niet voor een XP gaat implementeren is weer die backwards compatibility, want dat betekent een grote kans dat apps van eindgebruikers zoals jij en ik (niet in kantooromgevingen) hier verkeerd op reageren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

CaPtAiNCaRnAgE schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:42:
Als je van te voren weet dat je graag makkelijk van taal wil kunnen wissselen moet je dus ook juist de XP + MUI nemen.
Het gaat om klanten PC's die we uitrollen, en daar worden dus gewoon cheapass Dell's voor besteld inclusief Home XP licenties.

Maar alt-92's verhaal verklaart wel waarom het zo lastig is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
In jouw geval kun je misschien een andere tactiek gebruiken :)

Je bestelt bijvoorbeeld gelijk een aantal PC's, en één FR variant los.
Je hebt dan voordeel van standaardisering voor je hardware (support is dan makkelijker!) en die ene franstalige image clone je en kan je indien gewenst met Sysprep overzetten op één van de NL standaard PC's.

Uiteraard ligt dat helemaal aan de frequentie waarmee je ze moet uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

alt-92 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:19:
In jouw geval kun je misschien een andere tactiek gebruiken :)

Je bestelt bijvoorbeeld gelijk een aantal PC's, en één FR variant los.
Je hebt dan voordeel van standaardisering voor je hardware (support is dan makkelijker!) en die ene franstalige image clone je en kan je indien gewenst met Sysprep overzetten op één van de NL standaard PC's.

Uiteraard ligt dat helemaal aan de frequentie waarmee je ze moet uitrollen.
Dat doen we dus nu, maar er zijn altijd van die situaties dat we dus net een FR nodig hebben terwijl er alleen nog maar NL's staan. Dan zou simpel language switchen in XP dus erg welkom zijn :)

• alt-92
  • Niet online
Waarom maak je dan geen image die je in die gevallen kan gebruiken?

Pagina: 1