Toon posts:

Recovery agende informatie uit exchange database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een server met daarop SBS 2000 is gecrashed omwille van 2 kapotte schijven (platters kapot). Er is geen backup op tape of iets dergelijks. We hebben de schijven naar een data recovery center gestuurd en zij kunnen de data recoveren voor een prijs van 5000 euro. We zouden alle agenda informatie moeten kunnen restoren naar een nieuwe server.
Daarom mijn vraag, is het mogelijk appointments te restoren uit een exchange database (edb en stm files). Wij hebben geen active directory informatie meer uit het oude domain waarin die exchange server 2000 draaide.
Kroll (Ontrack) heeft een pakket powercontrols http://www.ontrackpowercontrols.com/ maar deze kan mailitems maar geen agenda informatie restoren.

Verwijderd

OnTrack kan dat wel hoor, ik weet niet waar je dat vandaan haalt? Uit hun FAQ:
What is Ontrack PowerControls?
Ontrack PowerControls is a software which allows email search and Microsoft® Exchange recovery of individual Exchange data such as mailboxes, folders, messages, attachments, even calendar, notes, tasks, etc. directly to your production Exchange server or any PST file.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik meende dat toch ergens gelezen te hebben. Dan mischien mijn vraag ook even bijstellen. Zijn er nog andere pakketten die dit kunnen?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

Duinkonijn

Huh?

Kan je niet tijdelijk een 2k server installeren met AD en daar op exchange installeren in disaster mode.

Mailboxxen koppelen aan nieuwe gebruikers en dan exporteren?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Dat gaat wat lastig want de TS geeft aan dat er geen AD informatie meer is dus dan gaat disaster revcovery mode zowiezo niet werken :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

Duinkonijn

Huh?

volgens hun : http://forums.microsoft.c...?PostID=2016236&SiteID=17

zou het enige vereiste zijn dat de FQDN 100% overeen moet komen.

bij hun is het 2k3 maar dat lijkt me geen probleem

hier idem:
http://forums.msexchange...._1/key_/tm.htm#1800456585
On the new Exchange 2003, stops Exchange Services and copy the old Exchange DB files (EDB + STM + LOG).

Restart services and force to connect the Storages

Wait for Exchange to recognice all the mailboxes and reconecto every mailbox to the users in the new Active directory (Users have the same name as originally)

Finally the users can connect to their mailboxes!!
2003:
http://66.102.9.104/searc...&hl=nl&ct=clnk&cd=4&gl=nl

2000:
How to use the Mbconn utility to generate Active Directory accounts for information store mailboxes

[ Voor 80% gewijzigd door Duinkonijn op 19-02-2008 19:56 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 09:15
Sowieso. je kan afaik gewoon exchange installeren en die stores mounten, wanneer het misgaat geeft ie in het logboek wel waarom het misgaat, evt dan een 2e server installeren of exchange herinstalleren en je bent weer klaar.

Join the club

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 09:51
Powermage schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:32:
Sowieso. je kan afaik gewoon exchange installeren en die stores mounten, wanneer het misgaat geeft ie in het logboek wel waarom het misgaat, evt dan een 2e server installeren of exchange herinstalleren en je bent weer klaar.
Mijn ervaring is dat je de EDB files van een Exchange 2000 server inderdaad gewoon kunt mounten in een (desnoods trial) Exchange 2003 installatie. Daarna is het wellicht even prutsen met rechten, maar kun je met Exmerge alle data, inclusief agenda extracten.

De tools van Ontrack werken meestal ook goed, maar gezien de prijs zij ik die pas overwegen indien bovenstaand scenario niet werkt. Die tool heeft met name nut bij corrupted datastores. Kortom, als je voor die 5K euro gewoon de complete exchange datastores terugkrijgt, kun je de rest ipc zonder een extra euro aan software uit te geven.

Suc7 met restoren. De hard way om te leren hoe nuttig backups kunnen zijn >:)
Pagina: 1