Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na Vista home basic te hebben geinstalleerd op D:\ met een Dualboot met XP kom ik in Vista het volgende probleem tegen.

Ten eerste mijn systeem:
Asus P5K Deluxe Wifi
Core2Duo-4500 2.2gig @ 2.95Gig
2x 1Gig nanya DDR2
2x SATA
1X IDE
1x IDE DVD/CDROM

nu komt het,

onder XP zijn alle HD's zichtbaar en te gebruiken, echter onder Vista ziet hij wel de CD/DVD brander op IDE en deze werkt verder prima, op deze zelfde IDE kabel hangt een Maxtor van 120Gig maar die ziet Vista niet ?? :?

als ik bij Vista configuratie hardware >Diskdrives kijkt, staat hij er gewoon bij |:(
dus de schijft is aanwezig alleen ik kan em niet openen in Windows Vista omdat hij nergens is te zien, WinCommander etc Deze computer.

onder XP draaid hij uitstekend en verkeert geen hardware problemen met deze schijf.
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:33:
Na Vista home basic te hebben geinstalleerd op D:\ met een Dualboot met XP kom ik in Vista het volgende probleem tegen.

Ten eerste mijn systeem:
Asus P5K Deluxe Wifi
Core2Duo-4500 2.2gig @ 2.95Gig
2x 1Gig nanya DDR2
2x SATA
1X IDE
1x IDE DVD/CDROM

nu komt het,

onder XP zijn alle HD's zichtbaar en te gebruiken, echter onder Vista ziet hij wel de CD/DVD brander op IDE en deze werkt verder prima, op deze zelfde IDE kabel hangt een Maxtor van 120Gig maar die ziet Vista niet ?? :?

als ik bij Vista configuratie hardware >Diskdrives kijkt, staat hij er gewoon bij |:(
dus de schijft is aanwezig alleen ik kan em niet openen in Windows Vista omdat hij nergens is te zien, WinCommander etc Deze computer.

onder XP draaid hij uitstekend en verkeert geen hardware problemen met deze schijf.
Iemand een idee ?
En wat zie je in diskbeheer? Staat je schijf er daar wel gewoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onder Diskmanager ziet hij hem ook alleen hij geeft aan , Dynamic invalid .

Ik weet nu eindelijk wat het probleem is , ik heb deze schijf via XP ingedeeld met een parititie en format.
En deze is buiten XP niet te benaderen of te gebruiken.

Dus probleem is gevonden, ik copyeer alle data van deze schijf af en verwijder de parititie en deel hem als Basic in ,dan moet hij op elk besturingssysteem (niet met Win95 en 98) te gebruiken zijn dat met NTFS parititie werkt.
Omdat dit mijn backup schijf is waar ISO's en MP3's ,Films en gedownloaden drivers etc etc op staat kan ik hem, niet zo opnieuw indelen anders ben ik al mijn data kwijt volgens Vista als ik hem van Dynamic naar Basic wil converteren.

dus problem opgelost 8)