Wachtwoord Gmail kraken??

Pagina: 1
Acties:
  • 9.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo,

Een vriend van me vertelde onlangs dat ie vermoedde dat z'n vriendin een affaire had. Hij had daartoe het wachtwoord van haar Gmail-account gekraakt. Ik stond er niet zo bij stil, maar hoe doe je zoiets eigenlijk? Ik bedoel, als je het vinkje weglaat bij "Wachtwoord onthouden" en je geeft Firefox ook niet de opdracht om het te onthouden, hoe kan je zoiets dan kraken. Dat wachtwoord wordt toch online opgeslagen?? Dat is toch zo ongeveer hetzelfde als met MSN. Alle gegevens staan toch op de servers van Microsoft of Gmail.

Nee, ...dit is geen poging om zelf wachtwoorden te kraken. Heb een goeie relatie :*) . Ben gewoon benieuwd hoe je zoiets doet, of uberhaupt kan doen!!

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:48
Of hij heeft geholpen bij het aanmaken van het account en heeft dus de vraag onthouden.
of hij kent haar goed(mag je aan nemen) en kon op die manier de geheime vraag beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180616

Gewoon een keylogger installeren zeker als het om je vriendin gaat ofzo ze locht toch wel in en zal niks vermoeden. ;)

edit:
ze zal overigens wel erg blond zijn geweest als ze die mail gewoon thuis zou checke.... en niet gewoon een 2e mail adres daarvoor zou hebben aangemaakt. :P

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 180616 op 19-02-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:54
Ik denk dat ie gewoon een keylogger heeft gebruikt (indien ze dezelfde computer gebruiken in ieder geval).

Edit: Spuit 11 >:)

[ Voor 10% gewijzigd door elKnurrie op 19-02-2008 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Of tooltjes zoals bijv ie passview : http://www.nirsoft.net/utils/index.html

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
OK, 'n keylogger installeren lijkt me wel een hele zware motie van wantrouwen.

Heb ondertussen zelf oook nog ff gekeken. Als je het secundaire e-mailadres weet, is het trouwens een fluitje van een cent om het wachtwoord te wijzigen. De geheime vraag is alleen van toepassing als het account 5 dagen inactief is geweest.

Gebruik van IE-passview is toch alleen mogelijk als je "Wachwoord onthouden" aanvinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:05

_Apache_

For life.

En toch zou k het niet doen als k jou was..

Een goed gesprek levert meer op dan een paniek actie welke uitkan lopen op flinke on- en wantrouw aan beide kanten, wat dan weer tot - onherstelbare - schade kan leiden.

Praat er eens over met haar, en hoor ook haar kant van het verhaal uit, ook belangrijk om je mening te vormen. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231905

Wachtwoorden worden lokaal opgeslagen, versleuteld.
Hij zal wel, zoals anderen ook hebben gezegd, het wachtwoord kunnen raden omdat hij haar kent. Wellicht gebruikt ze lokaal zelfde ww voor aanmelding, of voor andere sites.
Anders een tooltje of gewoon een keylogger.

Hij kan natuurlijk ook tegen haar zeggen dat ie er wel op geilt als ze es met een ander neukt. Komt er wellicht ook info los. En tis mode... dus who cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:04:
En toch zou k het niet doen als k jou was..

Een goed gesprek levert meer op dan een paniek actie welke uitkan lopen op flinke on- en wantrouw aan beide kanten, wat dan weer tot - onherstelbare - schade kan leiden.

Praat er eens over met haar, en hoor ook haar kant van het verhaal uit, ook belangrijk om je mening te vormen. :)
En nu nog een keer een post, maar dan nadat je de startpost gelezen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het niet verstandig om je vriend te vragen wat hij verstaat onder kraken... Nu komen in dit topic allerlei oplossingen naar voren, terwijl je alsnog niet weet wat de betreffende jongen gedaan heeft.

Er zijn genoeg mensen die het selecteren van je account in een tekstveld al "kraken" noemen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Is die vriend van de TS toevallig de ex van de schoonzus van deze TS :D : Keylogger 'vangen'

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50
Het is niet de bedoeling om te vragen hoe je iets moet achterhalen wat niet de bedoeling is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.