Ik heb een klein probleempje met een scripje. Ik gebruik het script wat hieronder staat voor een ander doeleinde waar het oorspronkelijk voor was gemaakt (een poll). Ik gebruik dit script alleen om te kijken of iemand al gestemd heeft, maar niet op een poll maar op iets heel anders, maar dat is niet belangrijk.
Als men 1x op de submit butten klikt wordt het ip adres van de klikker in de tekst file geplaatst, wanneer men nog een keer wil klikken dan zegt deze dat het niet kan (ip staat namelijk al in de txt file).
Maar wat ik graag wil is dat men bijvoorbeeld 3x kan klikken ipv 1x, dus dat er pas bij 3x het zelfde ip adres in het txt bestand wordt vermeld dat je niet meer kan klikken. En als het even kan, dat je na iedere klik ziet hoevaak je nog kan klikken ""bv Bedankt voor uw stem, u kunt nog X keer stemmen"
Kan iemand deze PHP dummy helpen?
Als men 1x op de submit butten klikt wordt het ip adres van de klikker in de tekst file geplaatst, wanneer men nog een keer wil klikken dan zegt deze dat het niet kan (ip staat namelijk al in de txt file).
Maar wat ik graag wil is dat men bijvoorbeeld 3x kan klikken ipv 1x, dus dat er pas bij 3x het zelfde ip adres in het txt bestand wordt vermeld dat je niet meer kan klikken. En als het even kan, dat je na iedere klik ziet hoevaak je nog kan klikken ""bv Bedankt voor uw stem, u kunt nog X keer stemmen"
Kan iemand deze PHP dummy helpen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| <?php //de gegevend ophalen uit het bestand $stemmen = explode("|",file_get_contents($db),6); $ip = explode("|",$stemmen['5'],2); $stemmen['5'] = $ip['0']; //$m = "<u>Totaal aantal stemmen:</u> <b>".array_sum($stemmen)."</b>"; //kijken of iemand heeft gestemd if ($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") //$m = php include("getdata_01.php"); { //controleren of degene met dit ip adres al heeft gestemd if (!ereg($_SERVER['REMOTE_ADDR'],$ip['1'])) { for ($i = 1; $i <= 6; $i++) { if (isset($_POST[$i])) $stemmen[($i-1)] = $stemmen[($i-1)]+1; } //nieuwe waarden weer opslaan en ip adres toevoegen $handle = fopen($db, 'w'); fwrite($handle, implode("|", $stemmen)."|".$ip['1'].$_SERVER['REMOTE_ADDR']."|"); echo "Bedankt voor uw stem"; fclose($handle); } else { $m = "<u>U heeft vandaag al 1x gestemd, Morgen kunt u weer een nieuwe stem uitbrengen.</u>"; } } echo "<form method=\"post\" action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\"> <table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\"><tr><td colspan=\"3\"><b>".$stelling."</b></td></tr>\n"; for ($i = 0; $i <= count($keuze)-1; $i++) { $procent[$i] = ($stemmen[$i]!=0) ? round(($stemmen[$i]/array_sum($stemmen))*100,1) : 0; echo "<tr><td><input type=\"button\" value=\"Bevestig nu uw stem\" name=\"".($i+1)."\" onclick=\"this.form.submit()\"> </td><td><i>"; } echo "<tr><td colspan=\"3\">".$m."</td></tr></td></table></form>\n"; ?> |
www.Qbox.nl