Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Na het bijplaatsen van een hardeschijf op IDE en het opnieuw moeten instellen van de BIOS is mijn PC raar gaan doen. Ineens bij de eerste boot in Windows XP zelf, begon het talloze Firewire host controllers te vinden en telkens bleef de gehele PC voor een seconde of twee hangen. Na een 5-tal minuten stopte ie met detecteren en toen had ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/firewire.jpg

Mijn eerste reactie was dus om ze te verwijderen. Echter bleef de PC hangen toen ik er eentje verwijderde, geen BSOD. Gewoon alles vast. Dan maar opstarten in veilige modus, ze allemaal verwijderen, één voor één, opnieuw opstarten en effe in de BIOS gaan zien of alle instellingen goed staan. Daar was zowiezo niets van Firewire te vinden en al de rest leek ook in orde ! Echter bij het opstarten, begon het weer al die controllers toe te voegen, evenals die netwerkkaarten die ik helemaal niet heb. Nu zit ik er wel me :) Het betreft trouwens een Intel G33 chipset en blijkbaar een Texas Instruments Firewire host controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ze op vraag & aanbod zetten... ;-)

Wat doet ie in safe-mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Zet in de bios eenmalig Clear Nvram eens op Enabled, of doe een cmos reset. Is het trouwens een losse pci-kaart en of onboard geval ? Anders zou je het kaartje er eens opnieuw in kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
dat is het juist: ik heb alleen onboard 1 firewire aansluiting, that's it. Straks als ik thuis ben zal ik het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios update ofzo? Trowuens firewire staat in je bios aangeduid als 1394 onder integrated peripherals

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ja maar niet op mijn Shuttle :) Kan hem niet uitschakelen.

Ondertussen heb ik geformateerd, het systeem had ineens wel meerdere kuren, zoals 25% CPU gebruik (op quad core) terwijl geen enkel proces iets verbruikte. Zelfs het afspelen van filmpjes stotterde en het systeem was in het algemeen traag. Nu met reinstall lijkt het opgelost te zijn.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Dan had je waarschijnlijk wat spyware of virusjes op je bak zitten.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1