Ik heb wat problemen met Chello (wie niet?). Ik zou bij iemand anders kijken of ik een linux systeempje aan de gang kreeg met Chello. Onder @Home had ik dit in een uurtje voor elkaar (met een LRP flopje), dus ik dacht dat zal bij Chello ook wel lukken. Niet dus. Na een paar uurtjes klooien (op dezelfde computer als het onder windows wel werkte) nog steeds problemen met de dhcp-server (met een vast ip werkte het wel). Ik dacht (met mijn stomme kop, blijkt dus nu
): laat ik het weer eens op de computer proberen waar het uiteindelijk ook op moest gaan werken. Dat was dus de doodssteek want toen werkte niets meer, ook geen internet op die andere pc onder windows meer. Kennelijk (denk ik?) heeft die andere netwerk-kaart een lease gekregen op de hdcp-server bij Chello en kan ik dat niet meer ongedaan maken.
Dus helpdesk gebeld. Die kwam er ook niet uit (gaf als advies windows opnieuw te installeren, duh). Ook het opgeven van een vast ip (die die vent van de helpdesk me gaf) onder windows hielp niet. De dag daarop weer de helpdesk gebeld. Nieuw advies: stop die netwerk-kaart in de windows pc en probeer via windows die lease vrij te geven. Dat gaat dus ook niet want die netwerkkaart is een ISA kaart en in die windowsbak alleen PCI sloten.
Dus heb ik zitten opzoeken hoe ik met dhclient die lease kan vrijgeven, maar daar kom ik niet uit.
Dus wie weet er:
1) Waarom (als er kennelijk bij chello iets verkeerd staat in hun dhcp-server) werkt een vast ip in windows dan niet?
2) Waarom kunnen ze in Chello niet gewoon die lease verwijderen, dat zou het toch ook moeten oplossen?
3) Hoe kan ik met dhclient een lease verwijderen?
Wie oh wie kan hier meer licht op laten schijnen?
Dus helpdesk gebeld. Die kwam er ook niet uit (gaf als advies windows opnieuw te installeren, duh). Ook het opgeven van een vast ip (die die vent van de helpdesk me gaf) onder windows hielp niet. De dag daarop weer de helpdesk gebeld. Nieuw advies: stop die netwerk-kaart in de windows pc en probeer via windows die lease vrij te geven. Dat gaat dus ook niet want die netwerkkaart is een ISA kaart en in die windowsbak alleen PCI sloten.
Dus heb ik zitten opzoeken hoe ik met dhclient die lease kan vrijgeven, maar daar kom ik niet uit.
Dus wie weet er:
1) Waarom (als er kennelijk bij chello iets verkeerd staat in hun dhcp-server) werkt een vast ip in windows dan niet?
2) Waarom kunnen ze in Chello niet gewoon die lease verwijderen, dat zou het toch ook moeten oplossen?
3) Hoe kan ik met dhclient een lease verwijderen?
Wie oh wie kan hier meer licht op laten schijnen?