Toon posts:

Irritanten Piep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij mijn laptop, Acer 5720G, bemerk ik dat wanneer deze van de netstroom af is hij een irritanten piep geluidje produceert. Als ik mijn laptop weerop het netstroom aansluit wordt deze piep aanzienelijk minder maar nog steeds irritant.

Heeft iemand misschien een oplossing om deze irritanten piep weg te krijgen?

ps. de piep komt echt van mijn laptop en niet van mijn adapter.

Groetjes

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het lijkt wel of tegenwoordig bijna alle laptops dat hebben. Mijn oplossing is een klein beetje cpu load te veroorzaken. Dan gaat het weg. Bijvoorbeeld door winamp te starten. Ooit werd ook cpuidle installeren als optie gegeven. Maar beide zijn workarounds...

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04
inderdaad, heb ik ook met mijn asus G1

you had me at EHLO

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb je toevallig je wlan aan staan?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Verwijderd

Topicstarter
Chester schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:36:
Heb je toevallig je wlan aan staan?
Deze heb ik aanstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Aike schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:34:
Het lijkt wel of tegenwoordig bijna alle laptops dat hebben. Mijn oplossing is een klein beetje cpu load te veroorzaken. Dan gaat het weg. Bijvoorbeeld door winamp te starten. Ooit werd ook cpuidle installeren als optie gegeven. Maar beide zijn workarounds...
Heb zojuist CPUidle geprobeerd. Dit neemt de piep wel weg alleen veroorzaakt ook een CPU-gebruik van 100%. Dit zelfde resultaat, geen piep en 100% CPU-gebruik, wordt ook door het programmatje RMClock veroorzaakt. Dit programmatje had ik al eerder geprobeert.

100% CPU-gebruik kan toch niet goed zijn? Als dit steeds is.

Groeten.

• Chester
  • Niet online
Zet em eens uit ;) Als het goed is hoor je je piep dan ook niet meer.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Verwijderd

Topicstarter
Chester schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:14:
[...]

Zet em eens uit ;) Als het goed is hoor je je piep dan ook niet meer.
Ja en dan? Geen Wlan. Deze optie ga ik niet proberen want dat schiet niet op. Dan heb ik geen Wlan meer hahaha.

Toch bedankt...

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:59:
[...]

Ja en dan? Geen Wlan. Deze optie ga ik niet proberen want dat schiet niet op. Dan heb ik geen Wlan meer hahaha.

Toch bedankt...
Dat piepje komt voor zover ik weet van je WLAN. WLAN=piepje, geen oplossing. Als iemand anders toevallig wel een oplossing weet zou ik dat graag willen weten aangezien ik er ook last van heb :+

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-01 10:00
Dit probleem wordt veroorzaakt doordat je processor zeer snel wisselt tussen verschillende powerstates. De oplossing is, zoals je zelf al gemerkt hebt, om te zorgen dat je CPU niet in deze powerstates beland. Hiervoor kun je het programma RMClock gebruiken. Deze zorgt ervoor dat je maximaal in state C1 zit. Dit programma neemt het energiebeheer dus eigenlijk over van windows, waardoor het lijkt of deze continu 100% CPU belasting heeft. Nadeel van deze methode is dat je geen gebruik maakt van de lagere powerstates, waardoor de accu van je laptop minder lang mee zal gaan.

Zelf heb ik dit probleem alleen onder windows. Onder linux (Ubuntu) heb ik nergens last van. Of dit ligt aan het feit dat deze de lagere powerstates ook niet benut, of dat de implementatie gewoon beter is, dat weet ik niet.

/edit

Voor de volledigheid, in RMClock heb je de optie nodig "Run HLT when idle"

[ Voor 5% gewijzigd door hapSnap op 20-02-2008 01:20 ]

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:59
Tjong,

Als je Vista hebt dan kan je instellen wat je minimale CPU snelheid moet zijn (100%).
Dit kan bij je poweropties.

Dan gaat je CPU ook niet meer in die powerstates (als het goed is)

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Verwijderd

Topicstarter
Blackeagle schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 06:56:
Tjong,

Als je Vista hebt dan kan je instellen wat je minimale CPU snelheid moet zijn (100%).
Dit kan bij je poweropties.

Dan gaat je CPU ook niet meer in die powerstates (als het goed is)
Dit klopt dat je het kunt aanpassen. Helaas werkt het niet. RMClock is inderdaad mooi programmatje daarvoor. Piep is weg alleen wel CPU 100%. Dit wordt alleen in windows weergegeven omdat RMClock deze functie van windows overneemt. (heb ik ergens gelezen)

Dus de CPU-gebruik van RMClock is de werkelijke CPU-gebruik.

Daarnaast:

HapSnap:

Dit probleem wordt veroorzaakt doordat je processor zeer snel wisselt tussen verschillende powerstates. De oplossing is, zoals je zelf al gemerkt hebt, om te zorgen dat je CPU niet in deze powerstates beland. Hiervoor kun je het programma RMClock gebruiken. Deze zorgt ervoor dat je maximaal in state C1 zit. Dit programma neemt het energiebeheer dus eigenlijk over van windows, waardoor het lijkt of deze continu 100% CPU belasting heeft. Nadeel van deze methode is dat je geen gebruik maakt van de lagere powerstates, waardoor de accu van je laptop minder lang mee zal gaan.

Bedoel je dan de levensduur van de accu? Dus dat deze sneller slijt. Of bedoel je gewoon de tijd dat je op acuu kunt werken wordt aanzienelijk korter?

Gr

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-01 10:00
De tijd dat je op de accu kan werken wordt (aanzienlijk) korter.
Pagina: 1