[XP] Bagle, BSOD, geen safe of recovery mogelijk*

Pagina: 1
Acties:

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
Hier stond een rant, maar nu niet meer

mijn scanner zag hem gewoon niet, maar ik had zelf meteen door dat iets niet in de haak is... uiteraard te laat.
eerst geprobeerd nog handmatig te verwijderen -> geen suxes
hdd in een andere pc, met alvast panda erop

BAD CHOICE (is meteen in de prullenbak verbannen, draai nu maar bitdefender trial)

panda vertelde mij dat de schijf weer schoon is, dus de schijf weer terug in de oude pc
panda daar ook even instaleren, ging wat vreemdig (gezeur tijdens installatie?!), reboot -> BSOD

eerst even de schijf terug in de andere pc, jahoor, virussen staan er nog steeds op |:(
schijf terug in eigen kast, dan maar naar safemode en panda weer eraf
oeps, safemode gaat rebooten
dan recovery
ook reboot

ik heb nu nog geprobeerd de schijf vanuit de xp cd te benaderen (recovery etc.)
ook nada, hij herkent niet dat er 2 partities opstaan (schijnbaar is de sata opstart disk anders dan het formaat van de schijf :S

kort gezegd, ik kan de schijf niet booten nog benaderen via cdrom

iemand nog suggesties om deze install te redden ? :'(
(ik ga ondertussen alvast 50gb veiligstellen :S mocht er echt niets anders opzitten)

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 18-02-2008 21:12 ]

• Losha

Losha

Topicstarter
alt-92 editte op maandag 18 februari 2008 @ 21:04:
\Hier stond een rant, maar nu niet meer[/]
you gotta be kidding, zulke mensen verdienen toch echt niet beter dan een rant :(

[ Voor 4% gewijzigd door Losha op 18-02-2008 21:15 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik snap dat je baalt als een stekker, maar afreageren is niet echt nuttig in dit topic.

Terzake: je hebt het over een SATA disk, maar wat je bedoelt met 'het formaat van de schijf' is mij niet helemaal duidelijk.
Als het je gaat om vanaf de XP CD bij je bestanden te komen, dan zul je (bekend verhaal) de drivers voor je SATA controller mee moeten installeren.

Dat gezegd hebbende: een schone install nadat je je spullen gebackupt hebt is eigenlijk wel het verstandigst.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 22:56
Ja ik heb wel suggesties. Begin eens met het typen van je tekst in ABN.
Verder zou ik alle bestanden die je nodig hebt veiligstellen door even je harde schijf in de andere pc te hangen, zoals je al had gedaan. En daarna gewoon je schijf formatteren en een verse xp installatie uitvoeren. Weet je tenminste 100% dat je van je virus af bent.

Btw die rant vond ik nog aardig meevallen. Het kan erger.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

• Losha

Losha

Topicstarter
afreageren mag dan wel niet nuttig zijn maar lucht vaak op, zulke rant's stiekem weghalen maakt mijn gemoed niet bepaald beter erop (ik heb nogal wat tegen zulke censuur praktijken)

back ontopic - dat is'm nou juist, zelfs met de sata drivers ziet de cdrom geen windows installatie
terwijl ik de schijf wel kan zien als 2de op een andere. schijnbaar heb ikm ooit geinstalleerd met een nieuwere versie dan tegenwoordig nog bij SIL staat (anders weet ik het ook niet)

maar zijn er mogelijkheden om bijv. vanuit een andere xp installatie (zelfde windows) ook een repair uit te voeren op dus een andere schijf ?

Verwijderd

Dat heeft toch helemaal niks met censuur te maken? Die rant voegt helemaal niks toe aan je topic en is dus nergens voor nodig. Dat je gefrustreerd bent, kunnen we ons best voorstellen, maar dat soort dingen zien we in techfora liever niet. Als je wil ranten kun je in de huiskamer terecht. Verder, zo stiekem is het toch niet?

• Losha

Losha

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:58:
Dat heeft toch helemaal niks met censuur te maken?
oh nee ?

Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.

ex·pres·sie (dev; expressies)
1 uitdrukking van het gezicht
2 uitdrukking van de taal, gezegde
3 gevoelsuitdrukking

er wordt hier mijn gevoelsuitdrukking aan banden gelegd
en dat vind jij geen censuur 8)7

.
.
.

ik hoop dat evengoed iemand met me meedenkt...

sommige malware kan de safeboot opties in de registry aanpassen (wat hier dus ook aan de hand is)
kan ik de registry van de verkloote pc extern editen om safeboot weer goed te zetten ? (ben zelf ook al vanalles aant zoeken ondertussen)

[ Voor 56% gewijzigd door Losha op 18-02-2008 23:18 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Dan heb je een andere Van Dale dan ik.

Zo niet: kijk nog eens goed. Mods zijn er om topics in goede banen te leiden door de offtopic rant geen onderdeel te maken van de discussie. Als je het er niet mee eens bent, ga niet je eigen topic verstieren door er op door te gaan (of begin je eigen blog als je een politieke statement wilt maken), maar ga via mail aan hem of als het niet lukt mij, of via het feedback topic in WOS, de meta-discussie aan en ga hier verder proberen je vraag beanteoord te krijgen. Precies wat wilhelmstroker probeert te doen ;)

Maar goed. Back on topic. Je was besmet met ouderwetsch Bagle? <-- SP0, of SP2? Welke BSOD?

Maar goed, ik zou de HDD's uitschroeven en tijdelijk in een wel uptodate en goed beveiligde machine zetten en "even" de boel backuppen en formatteren om opnieuw te beginnen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Losha

Losha

Topicstarter
nieuw instaleren kan altijd nog
en daar had ik ook geen topic voor hoeven te openen, dat snap ik zelf nog wel ...

maar zolang de disc nog wil booten wil ik eerst kijken of ik'm vlot kan krijgen (ware het niet dat ie bsod' in gewoon en vertikt om safe te starten)

weet nu eindelijk waarom setup de partities niet ziet
het is een dynamische schijf :S

is er een manier om setup uit te voeren op een dynamische schijf ?

[ Voor 11% gewijzigd door Losha op 19-02-2008 19:18 ]

Verwijderd

Als ik google op `dynamic disk setup xp' kom ik Error Message About Partition Appears When You Install Windows XP to a Dynamic Volume tegen. Gaat je dat helpen?

• Losha

Losha

Topicstarter
ja en nee

ik krijg die melding niet MAAR ik zie er iets tussenstaan waar ik zelf al naar aant kijken ben ... de retain optie van diskpart

ik weet namelijk door diskpart dat het een dynamische schijf is.. en met retain kan ik mischien een mbr aanmaken (die hij nu niet heeft, waardoor hij niet kan instaleren)
Pagina: 1