[outlook 2007] Meerdere mail account in 1, maar 1 smtp.

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:48
Goed, dit is weer zo'n titel waar niemand wat mee kan gok ik. Dus eerst het probleem.

Al mijn mail accounten komen samen via een colo server. Deze haalt dus elke 5 min mijn mail en controlleert dit op spam, dit zorgt er dan ook voor dat ik 0,0 spam heb. Nu draait dit ook perfect enkel zit ik met het probleem om mijn mail te versturen.

Het gaat dan ook om 3 domeinen.
- Prive.
- Werk, alleen voor collega's.
- Support mail voor een klein ander bedrijfje.

Alle mail komt samen in mijn imap mail account via outlook die alles in de goeie directory pleurt.

Nu wil ik voor me werk een mailtje versturen naar een collega, maar ik kan mijn FROM mail adres niet aanpassen (zoals dit simpel kan gaan via een webmail programma). Om dit nou telkens te gaan aanpassen als ik mail wil versturen is tuurlijk niet werkbaar.

Dus ik wilde eigenlijk weten of er misschien verborgen oplossingen in Outlook voor zijn (dat je een andere identiteit kan aan nemen.) Ik heb vroeger ooit thunder<mail> van mozilla gebruikt, maar ik kan me ook niet herinneren dat daarbij zat (en daarbij komt nog eens dat me nokia software daar niet mee kan werken)...

Google en office help levert geen enkel idee op...

dus wie heeft een oplossing?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Koste me 2 minuten ;)

Aangenomen dat je voor de drie aparte accounts ook drie gegevensbestanden hebt, dan kan je bij het maken van een nieuwe mail kiezen vanaf welk account je je mail wil versturen. Er is er één standaard (waarschijnlijk de eerst ingestelde mail account), daar vanaf wordt standaard je mail verstuurd. Wil je een ander account gebruiken, dan klik je bij een nieuwe mail op de knop 'Account', die net onder verzenden staat en kies je de mail account welke je wil gebruiken.

Ik denk ook dat dit de enige oplossing voor je is, zover ik de opties in Outlook ken that is :+