Toon posts:

schijfvolgorde bois/schijfbeheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het bios wordt mijn eerste schijf, welke ik als master op ide 1 heb aangesloten ook als eerste schijf weergeven. Windows schijfbeheer en partition magic geven de schijf echter aan als 2e schijf en geven mijn andere schijf , welke ik op ide2 heb aangesloten als master, weer als eerste schijf. In het bios wordt deze schijf daadwerkelijk als 2e schijf (master) aangegeven. Hoe kan dit ??

Vriendelijke groet,

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-02 14:37
bedoel je de C, D, E enz schijven in deze computer?
dat ligt dan misschien aan de partitie waar je windows hebt geinstalleerd.
of in windows z'n harde schijf manager staan de mount's van de schijven verkeerd

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel de daadwerkelijke fysieke schijven, niet de partities. Dit is de config:

IDE 1 Harde schijf 1 (master) - DVD Rom (slave)
IDE 2 Harde schijf 2 (master) - DVD Brander (slave)

In het bios juist weergeven, in windows schijfbeheer (en Partition Magic) staat harde schijf 2 als eerste aangegeven, en harde schijf 1 als tweede. Hoe corrigeer ik deze mount's zoals jij schreef, want dit is m.i. het probleem.

Groet

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:59
Is dit een serieus probleem dan? Gewoon lekker laten staan.

Mocht je het écht vervelend vinden dat je 2e schijf als Disk1 wordt aangemerkt, ontkoppel deze dan, en start Windows. Sluit weer af, en koppel de tweede schijf weer aan. Grote kans dat de volgorde nu omgedraaid is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook linux installeren naast XP. Vandaar dat ik het vroeg. Linux is m.i. nogal lastig m.b.t. schijftoewijzing.