Toon posts:

DHCP probleem, geen IP-toewijzing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:

Laptop met Windows XP Pro, VIA LAN Kaart (drivers geïnstalleerd)

Wanneer ik mijn UTP kabel (KOTNET) inplug, dien ik normaalgezien een IP-adres te krijgen samen met de dns servers. Maar dit doet ie niet meer, het LAN-verbinding icoontje in mijn takenbalk krijgt een minuut nadat ik mijn kabel heb ingeplugged, een geel uitroepingsteken. (eerst zie ik zo een balletje heen en weer wibbelen, "IP Adres Verkrijgen").

de DHCP service is gestart, en aan KOTNET zelf ligt 't ook niet, want met een andere laptop krijgt die na enkele seconden wel al een ip-adres toegewezen.

Welke services moet ik nog checken die eventueel ook verantwoordelijk zijn voor het krijgen van een IP?
En het meest rare aan de zaak is, dat wanneer ik die laptop in kwestie bij me thuis aan de kabel hang, ie wel een IP adres krijgt, maar dit heel traag (na 30 tal seconden).

Zie ik iets over 't hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
En ook de laatste drivers zijn geïnstalleerd...

't gaat trouwens om een VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter...

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 08:05
misschien is je netwerkkaart kapot (omdat het thuis ook heel lang duurt), is er sprake van hetzelfde MAC adres bij KOTNET (whatever dat is :)) of misschien zijn er geen IP's meer vrij bij KOTNET

edit:

en een andere kabel?

[ Voor 18% gewijzigd door sjongenelen op 18-02-2008 21:34 ]

you had me at EHLO

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:15
Hestart het modem eens, herinstalleer anders je lan kaart eens. (gewoon verwijderen via apparaatbeheer en opnieuw opstarten)

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf:

dat is misschien een optie, maar thuis werkt hij wel, gewoon dat IP krijgen gaat trager.
Er is geen MAC filtering daar. Dus dat is geen probleem
En vanals je er onmiddellijk een andere pc aanhangt, krijgt die wel een IP.
(KOTNET is een breedbandverbinding van de KULeuven).

Andere laptops werken wel via diezelfde kabel.

SCIxX : Modem herstarten : het is dus een breedbandservice van de universiteit in Leuven, dus ik heb enkel toegang tot een deel van het fysisch netwerk, en dat is de eindkabel voor de koten daar :)
Paar keer herstart heb ik ook al gedaan, verschillende drivers laten installeren ook.

Echt ten einde raar :)

Verwijderd

heeft jouw laptop een statisch ip?,dat zou verklaren waarom hij het thuis wel doet en op kotnet niet,probeer dan ip op automatisch verkrijgen te zetten..... ;)

Verwijderd

Topicstarter
St.Sabath : Zover was ik ook al :-) Dat doet ie ook niet ... Zelfs als ik de IP-configuratie overneem van een werkende laptop die wel een IP krijgt daar.

Hij blijft zeggen : "Beperkte mogelijkheden".
Er staat ook een symantec op die overtijd is, misschien heeft dat er iets mee te maken?
MAar volgens mij is het toch een of andere service...

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 08:05
ik bedoelde meer:

als er een apparaat aangesloten is aan het netwerk met hetzelfde MAC adres, dan krijg je rare problemen, zoals dit bijvoorbeeld.

máár; die kans is vrij klein. :) gelukkig maar natuurlijk, verklaart nog niet waarom het bij jou thuis zo lang duurt

edit: ik denk niet dat het aan je services ligt hoor

[ Voor 9% gewijzigd door sjongenelen op 18-02-2008 22:53 ]

you had me at EHLO

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02-2025
Probeer eens te herstellen door:
rechtermuisknop op het netwerk-icoontje en kiezen voor "herstellen"

Voeg eens een statisch ip toe aan je netwerkkaart en probeer er dan naar te pingen, misschien is je tcp/ip stack kapot.

gl ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik dan morgen zelf proberen, want mijn vriendin is daar niet zo goed van op de hoogte.

Ik hou jullie op de hoogte,
en bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, een virusscan met MCAfee , en alles was in orde, geen idee wat 't probleem was, maar 't werkt iig!
Pagina: 1