Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan om volgende maand een nieuwe pc samen te stellen en ik vroeg me af of het waard is om een moederbord met PCI-E 2.0 te kopen?

Aangezien de nieuwe nehalems er aankomen zal het moederbord rap verouderd zijn maar ik wil er toch nog redelijk lang mee doen.
Stel dat ik in de toekomst dan mijn graka (8800gts512) wil upgraden zal het mss goed zijn dat ik dan al PCI -E 2.0 heb

Wat denken jullie ervan?
Is het het prijsverschil waard met een p35 moederbord?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1) het is PCI-E 2.0
2) die 8800GTS512 werkt evengoed ineen PCI-E 1.1 mamaplankje.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ieder moederbord heeft tegenwoordig tenminste PCI 2.2 sloten, al zie je tegenwoordig 2.3 ook steeds meer, gezien die al in maart 2003 goedgekeurd is. PCI 2.0 werd al in 1993 ingevoerd, te zien in: http://www.digi.com/pdf/prd_msc_pcitech.pdf dit document.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 18-02-2008 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik in de toekomst ga willen upgraden van grafische kaart zal ik nog altijd genoeg hebben met een p35 bordje?
Waarom zijn er dan zoveel mensen die toch een x38 bord kopen?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Die dingen schijnen beter te overclocken en zijn iets luxer, maar als je het mij vraagt is de meerprijs voor het gros van de gebruikers niet gerechtvaardigd. Neem gewoon een P35 bordje, of als je SLi wilt, een 780i ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ben gewoon bang dat de grafische kaarten van pakweg over een jaar niet genoeg meer gaan hebben aan pcie 1.0 voor op volle kracht te werken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PCI 2.0 stamt uit 1992 en wil je niet hebben, aangezien alle PCI kaarten 2.1 of hoger zijn.

Of bedoelde je PCIe? :z

Hier is in ieder geval genoeg over geschreven, PCIe 1.0a is alleen compatible met 1.0a en 1.1, 1.1 werkt overal mee en 2.0 werkt niet icm 1.0a.
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:31:
Maar ben gewoon bang dat de grafische kaarten van pakweg over een jaar niet genoeg meer gaan hebben aan pcie 1.0 voor op volle kracht te werken.
Riiight... PCIe 1.x 16x wordt momenteel niet eens voor de helft gebruikt.

Als je kijkt naar AGP is fysieke compatibility altijd eerder een issue geweest dan bandbreedte, AGP 1.0 leverde genoeg bandbreedte voor alle 2.0 kaarten, 2.0 voor alle 3.0 kaarten. En ten tijde van de overstap op PCIe 1.0a leverde AGP 3.0 ook zat bandbreedte. Non-argument dus.

[ Voor 53% gewijzigd door dion_b op 19-02-2008 11:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.