Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[crystal report] prijslijst maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil met Crystal Reports een prijslijst maken vanuit mijn Exact Database. Nu heb ik aan al mijn artikelen een assortimenttype veld toegevoegd. Als ik het verslag oproep en dus op assortimenttype sorteer, krijg ik een nette lijst met alles goed gesorteerd. Het probleem is dat hij sorteerd op alfabetische volgorde. Ik wil zelf handmatig de volgorde bepalen van welk assortimenttype hij eerst en daarna moet weergeven. Nu kan ik ook bij elk assortiment een nummer koppelen en dan alfabetisch op nummer sorteren alleen vind ik dat niet zo netjes plus een beetje omslachtig. Is hier een andere oplossing voor?

Ook zit ik vast met de inhoudsopgave. Als ik uiteindelijk het verslag krijg op de gewenste volgorde, dan wil ik ook dat hij automatisch een inhoudsopgave maakt. Hierin moet per bladnummer komen te staan welk assortimenttype in die pagina zit. Is dit automatisch te maken of zou ik dit handmatig moeten maken in bijv Excel?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 19:42 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:23:
Nu kan ik ook bij elk assortiment een nummer koppelen en dan alfabetisch op nummer sorteren alleen vind ik dat niet zo netjes plus een beetje omslachtig.
Dat is wel zo'n beetje de gangbare optie. De "order" zal toch érgens op moeten sorteren en als het niet op naam is, dan op een pseudo-veld.
Ook zit ik vast met de inhoudsopgave. Is dit automatisch te maken of zou ik dit handmatig moeten maken in bijv Excel?
Ik wil je verzoeken eens even onze Programming Beleid Quickstart door te nemen. Zoals je zult zien mis ik een heleboel informatie om deze vraag te kunnen beantwoorden. Gelieve je topicstart aan te vullen met deze informatie.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00
Weinig ervaring met CR maar wel met businessobjects en daar kun je gewoon custom sorteringen aanmaken, misschien hier ook wel?

Verwijderd

Topicstarter
Redshark schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:34:
Weinig ervaring met CR maar wel met businessobjects en daar kun je gewoon custom sorteringen aanmaken, misschien hier ook wel?
Zou jij mij kunnen vertellen wat de term in Businessobjects daarvoor is? Misschien kom ik het ook tegen in Crystal Reports.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:26:
[...]

Dat is wel zo'n beetje de gangbare optie. De "order" zal toch érgens op moeten sorteren en als het niet op naam is, dan op een pseudo-veld.

[...]

Ik wil je verzoeken eens even onze Programming Beleid Quickstart door te nemen. Zoals je zult zien mis ik een heleboel informatie om deze vraag te kunnen beantwoorden. Gelieve je topicstart aan te vullen met deze informatie.
Excuses, ik heb nu voldoende informatie toegevoegd.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:43:
[...]

Excuses, ik heb nu voldoende informatie toegevoegd.
Als je nog iets wil toevoegen aan een post, gebruik dan de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) in plaats van 2 posts achter elkaar te plaatsen.
Ook zit ik vast met de inhoudsopgave. Als ik uiteindelijk het verslag krijg op de gewenste volgorde, dan wil ik ook dat hij automatisch een inhoudsopgave maakt. Hierin moet per bladnummer komen te staan welk assortimenttype in die pagina zit. Is dit automatisch te maken of zou ik dit handmatig moeten maken in bijv Excel?
Ik nou niet zeggen dat je 'voldoende informatie' hebt toegevoegd, je hebt enkel meer 'wensen' toegevoegd aan je topicstart. Dit is feitelijk gewoon een quickfix. Wat ik mis is een portie eigen inzet (wat heb je al gezocht, gevonden, wat werkt er niet), wat heb je al geprobeerd, eventuele voorbeeld-code etc.
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:43:
[...]

Zou jij mij kunnen vertellen wat de term in Businessobjects daarvoor is? Misschien kom ik het ook tegen in Crystal Reports.
Custom sort?

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 18-02-2008 20:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Als je in het ontwerpscherm met je rechtermuisknop klikt op de "Koptekst Groep", selecteer dan groep wijzigen. Hierin kan je met het tweede drop downmenu je keuze maken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MMrz7HaDX8D4UkNRhG7L9Gfd/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Stampertje op 22-02-2008 10:29 . Reden: een plaatje zegt meer dan 1000 woorden ]

Living the American Dream

Pagina: 1