Toon posts:

[Leopard] Macbook verschijnt niet automatisch in netwerk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem.

Mijn MacBook hangt aan een Draytek router door middel van wifi en de overige windows computers zijn bedraad aan deze router verbonden.

Hoewel de windows computers elkaar gewoon zien, merken ze MacBook niet op. De MacBook ziet de windows computers ook niet. Wel is het mogelijk door middel van smb in te loggen met de MacBook op de windows computers. Ze verschijnen alleen niet in de finder...

Ik vind het irritant om elke keer te moeten gaan 'paren'. Is er hier een oplossing voor?

Mac os x 10.5.2 en Vista prof (ofzo)

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:16:
Ik heb een vaag probleem.

Mijn MacBook hangt aan een Draytek router door middel van wifi en de overige windows computers zijn bedraad aan deze router verbonden.

Hoewel de windows computers elkaar gewoon zien, merken ze MacBook niet op. De MacBook ziet de windows computers ook niet. Wel is het mogelijk door middel van smb in te loggen met de MacBook op de windows computers. Ze verschijnen alleen niet in de finder...

Ik vind het irritant om elke keer te moeten gaan 'paren'. Is er hier een oplossing voor?

Mac os x 10.5.2 en Vista prof (ofzo)
Ik heb ook nog steeds dat gezeik. Ze zien elkaar nooit gelijk normaal. Of hij ziet ze wel maar dan kan ie geen verbinding maken (onbekend). Soms kan ik wel bestanden kopieren maar zijn alle rechten gelijk verziekt. In os x kan ik dan niet eens renamen of ik moet al een wachtwoord opgeven. Echt irritant.

[ Voor 9% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 04:02 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren mogen problemen en specifieke vragen in een apart topic. Zo zijn de 'grote' topics echt voor ervaringen en discussie. Deze reacties zijn afgesplitst van [Leopard] Ervaringen en Discussie Deel 2. Zie voor meer informatie Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de move, vond het al een twijfel gevalletje.

Okay we zijn wat verder, heb zitten klooien in terminal en heb bij de WINS instellingen een werkgroep naam opgegeven (schijnt geen hol te boeien). Waarempel zag ik ineens alle computers in het huis en kon ik bestanden uitwisselen. Opeens poef alles weg inclusief het kopje shared, ook is Netwerk verdwenen. De verbinding is nog goed dus dat is het niet.

Wat wel vaag is, is dat de Vista PC nog gewoon in de MacBook kan, deze ziet hem gewoon. De MacBook ziet echter wederom niks...