• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

Topicstarter
Laten we eens met het begin beginnen: Ik heb een mobo gekregen van een oud-collega, deze heeft hem uit een pc gehaald, echter niet erg voorzichtig mee omgesprongen. De retention brackets zijn afgebroken en van 1 v/d 3 rambanken zijn de klemmen afgebroken.

Zelf ben ik een beetje aan het klussen geweest en heb zelf provisorisch de afgebroken klemmen vervangen. Nu heb echter nog 1 probleem, de cpu fan. Als ik hem aansluit werk ie niet, en zegt ie tijdens de boot: "CPU fan check failed, return your pc to be serviced". Dus als ik in zijn bios kijk, werkt zie je de cpu alleen maar warmer worden. De fan zelf kan het niet zijn want ik hem hem ook aangesloten op mijn andere pc's en daar doet ie het perfect. Zelf denk ik dat het aan de connectors ligt, echter ik heb geen weet dat er een workaround is.

Ik heb in de BIOS gekeken echter ik kan nergens iets vinden waar ik die check uit kan zetten.

Any thoughts?

btw: Waterkoeling is geen optie, simpel weg dat dat meer zou kosten dat die hele pc op zou brengen. Het is een s478, een hp bordje en gaat dienst doen als servert.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Fan gewoon aan een molex hangen, met een verloopje of wat knutselwerk :?

Of even zoeken of er elders op het bord nog een fan connector zit die je kan gebruiken.

Daarmee raak je die melding natuurlijk niet kwijt, maar dat maakt weinig uit lijkt me?

[ Voor 59% gewijzigd door Orion84 op 18-02-2008 18:31 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 13:30
Het probleem is hier juist dat hij die melding kwijtwil, omdat de PC niet verder start na die melding :P

Ik denk dat er op het moederbord vast nog wel een andere connector zit voor een fan, zoniet, probeer dan gewoon eens een andere fan, misschien is de combi van jouw moederbord met die fan wel gewoon niet goed.

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00
Misschien handy om te zeggen welk mobo het is...

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Topicstarter
Ik heb totaal geen idee wat voor mobo het is, het enige wat ik weet dat het een HP OEM bordje is en dat het sdram en een s478 processor eet.

Heb nu verschillende fan's gebruikt, zelfs een vga fan, maar nog steeds dezelfde melding. Zelfs bij andere connector wil het niet. Zal zo wel ff een foto maken van de moederplank.

Zal ook nog even kijken of iets meer info over de plank kan vinden.

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 20:02

paularts

Paulux !!!!!!

is er geen optie in de bios om halt on errors uit te zetten / halt on no errors.

en dan dee cpu fan met een molex te fixen voor de koeling word de cpu tenminste niet te warm

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Topicstarter
ik kan niets vinden over die optie, het enige wat ik uit kan zetten is de cpu temp, echter dan wil tie nog niet door starten

Pagina: 1